Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Boksing - ja eller nei?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-16, 11:14   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksing - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg så forresten kampen på lørdag. Går det an å forby boksing fordi det er blodharry?

Jeg har en følelse, både fra denne tråden og ellers, at mye av folks motvilje mot sporten drives av akkurat dette.

Ellers syns jeg også sporten burde ta seg sammen og beskytte egne utøvere ved bruk av hjelm.

Ellers ER altså ikke målet med boksing hverken å skade eller lemleste hverandre, altså, som noen her sier. Den er, som annen kampsport, teknisk, og man får poeng ut fra hvor godt man treffer, ikke hvor stor skade man påfører den andre. Nå er korrelasjonen ganske sterk mellom de to, jeg ser den, men målet er IKKE å skade. Det er "bare" en veldig tett sammenheng.

Jeg så ikke kampen i helgen, men liker generelt å se en god boksekamp. Jeg har drevet akkurat nok med det selv til å skjønne litt hva det går i, og syns det er morsomt og spennende å se hvordan de utfordrer hverandre teknisk.

Personlig syns jeg fotball er både mer harry, mer meningsløst og definitivt mer kjedelig, men jobben som preferansediktator er visst tatt.

Det er mange idretter jeg helst ikke vil barna skal drive med pga skader, særlig skader som vil hemme dem i fysisk utfoldelse resten av livet (håndball og alpin, spesielt, det virker som om alle som har drevet med det som ungdom har fått skader de tar med seg inn i voksenlivet), men det er klart, hjerneskader står selvsagt i en særstilling. Jeg vet ikke helt hvordan amatørboksing stiller seg når det gjelder skader, forresten?

Jeg sitter ellers og bestiller kamphansker og tannbeskyttelse til karatejenta mi.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.