Sv: - Demp ammepresset
Jeg blir virkelig forbanna når det påstås at "alle" kan amme. Hadde de sagt nesten alle hadde de fjernet en tung bør av dårlig samvittighet for de som ikke kan.
Jeg ammet i 3 mnd med alle 3 barna mine. Jeg prøvde og prøvde, men det var ikke nok melk. Først fikk de bare tillegg på kveldene. Men pga av at jeg er tungmelket orket de ikke puppen ganske kjapt. Jeg pumpet en stund etter det, men fikk bare ut minimale mengder. Masse bortkastet tid og ekstra arbeid. Med nr 1 var helsesøster irritert for at jeg hadde begynt med flaske. Med nr 2 gikk jeg jevnlig og veide ungen. Da han nesten ikke la på seg i det hele tatt var helsesøster enig i å gi tillegg denne gangen. Nøyaktig det samme skjedde med nr 3, og jeg bestemte selv å gi tillegg.
Det å ha et flaskebarn i dag er faktisk ganske vanskelig. Folk ser rart på deg når du tar frem flasken. Jeg ble etterhvert ganske lei av å svare på standardspørsmålet "ammer du ikke"?
En god mor ammer. Gjør man ikke det må man forklare og forsvare hvorfor man ikke gir det beste til barnet sitt.
På helsestasjonen har de ingen muligheter til å varme flasker. Da jeg spurte svarte de at de satset på at alle skulle amme.
Jeg er fullstendig klar over ar morsmelk er best for barnet. Jeg skulle gjerne ammet mye lenger med alle 3.
Sist redigert av Frost : 16-07-07 kl 00:44.
|