|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Kidding, right?
|
Sv: - Demp ammepresset
Nei, du blir sendt videre. Da også.
|
|
|
|
#183 |
|
saftig
|
Eh, det er da ingen nyhet at fødende blir avvist fordi det er fullt?
|
|
|
#184 |
|
Absolut ateist
|
Det har du selv sagt.
|
|
|
#185 |
|
Ringskrømt
|
Sv: - Demp ammepressetNei, det er jeg ikke kjent med. Mener du avvist som i fød på gaten, kjerring? At avdelinger gjerne er fulle, og at man overføres til nærliggende sykehus/fødeavdelinger hvis tid er en selvfølge. Det må jo være kapasitet. Hvis barselkvinnen ikke er klar for å reise hjem får hun også bli, el bli overført til hvor det er kapasitet. |
|
|
|
|
|
#187 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: - Demp ammepressetJeg fødte begge barna på et så kalt "mor og barn-vennlig sykehus." |
|
|
|
|
|
#188 |
|
Ringskrømt
|
Jeg fødte også på et "mor og barn-vennlig" sykehus. Jeg ble også tilbudt å gi minsten mme første døgnet på klinikken. Jeg vet ikke hva personalet snakket om på pauserommet, men jeg ringte etter behov, og var høflig og hyggelig mot den som kom. |
|
|
|
|
|
#189 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, alle får ikke tilbud om å være lengre på sykehuset hvis ammingen ikke er i orden. Jeg var riktignok der en uke av andre grunner, men ammingen var overhode ikke i orden da jeg reiste hjem. |
|
|
|
|
|
#190 |
|
Ringskrømt
|
Som sagt, man kan ikke sitte meg henda i fanget. Tilbudet eksisterer, og hvis ikke jordmor spør, spør man selv. Jeg har født på to forskjellige sykehus, og dette stod oppført i begge infoskrivene. |
|
|
|
|
|
#191 |
|
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, nettopp!!
|
|
|
#192 |
|
Introvert optimist
|
På sykehuset her blir ingen sendt hjem før de er klare til å reise. Jeg har selv fått bli lenger etter eget ønske da jeg slet med ammingen av nummer en. Hvor fullt eller tomt det var vet ikke jeg, jeg var såpass selvopptatt for å være ærlig at jeg hadde vel ikke merket om jeg var alene der.
|
|
|
#193 |
|
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: - Demp ammepressetJeg blir virkelig forbanna når det påstås at "alle" kan amme. Hadde de sagt nesten alle hadde de fjernet en tung bør av dårlig samvittighet for de som ikke kan. Sist redigert av Frost : 16-07-07 kl 00:44. |
|
|
|
|
|
#194 |
|
Passiv
Hvor: Oslo
Re: Sv: - Demp ammepresset
Mulig i teorien, men ikke nødvendigvis i praksis nei, overhodet ikke. |
|
|
|
|
|
#195 |
|
Absolut ateist
|
Det her irriterte meg grønn også. Jeg gikk en periode og veide Iben hver 14. dag for å følge med vektutviklingen, hun la på seg lite pga sykdom. Men å gi henne mat der? Nei det var ikke mulig.
|
|
|
#196 |
|
Absolute Beginner
|
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
Absolut ateist
|
Det er da varmt vann i springen.
|
|
|
#198 |
|
Kidding, right?
|
Lunkent ihvertfall; de har jo selvsagt varmesperre montert fordi det er så mange barn innom der som ikke må brenne seg.
|
|
|
|
#199 |
|
Absolut ateist
|
|
|
|
#200 |
|
Det er da ikke et tilbud til alle, hvis man må spørre selv - da er det et tilbud til de som ber om det. Infoskriv er heller ikke alle forunt... |
|
|
|
![]() |
|
|