Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

- Demp ammepresset

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-07, 23:21   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Demp ammepresset

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg er uenig med deg. Som jeg skrev over så synes jeg det er for lite PRAKTISK hjelp til ammere med problemer. Ammehjelpen er et hedelig (og frivillig) unntak. Ammepoliklinikkene er lagt ned mange steder fordi de er ulønnsomme (lite med "feite" takster å skrive på folk som egentlig er friske) og man må jo omtrent grine seg til noen dager på barsel eller oppfølging på sykehushotellene. Et eksempel til sammenligning: Alle barselavdelinger er drillet på håndering av "gule unger" som trenger lysbehandling, og ingen slipper hjem før det er under kontroll. Men det er liksom helt greitt å sende hjem nybakte mødre med formaning om at amming er det beste for barna!!! uten at man har sikret seg at ammingen er etablert og problemfri. Er den ikke det synes jeg at man burde være sikret umiddelbar poliklinisk oppfølging på lik linje det man får på andre avdelinger etter innleggelser for sykdommer, operasjoner eller inngrep. Og sånn er det IKKE idag.

Det er virkelig trist at ammepoliklinikker legges ned, det er et utrolig godt tiltak. Ammende mødre får tilbud om å bli på sykehuset utover de tre (fire - fem) dagene hvis ammingen ikke er i orden. På sykehuset er det svimlende mange jordmødre som hjelper og tilrettelegger ammingen.

Jeg vil ikke si at jeg direkte slet med ammingen med nr. 2, men jeg hadde konstant spreng fra dag 2, og puppen var stor, knallhard og sikkert veldig overveldende for den lille babymunnen. Jeg er sikker på at jeg "ringte i klokka" 100 ganger under ammestundene. "Hei, jordmor, kan du hjelpe meg å legge henne ordentlig til?" Ungen lå gjerne å sprellet og kavet på fanget mitt. Da kom de altså med grepet sitt, og førte A mot B. Jeg hadde ingen skrupler når det gjaldt å få ammingen til så snart som mulig, og benyttet meg stort av personellet på avdelingen. Jeg satt ikke med henda i fanget og forventet hjelp til enhver tid, jeg måtte ta initiativet jeg også.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.