|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#261 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Ambulansepersonalet har uttalt at de MENER at han tisser på dem med vilje. Ikke at det foreligger fakta som sier at han gjorde det med vilje.
|
|
|
#262 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)
Ja, i fra å ligge bevisstløs på bakken med ufrivillig vannlating til å stå oppreist og pisse på både folka og bilen (sabla godt truffet, forresten) har denne saken jammen forandret seg, gitt. |
|
|
|
|
|
#263 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Dette kom da frem temmelig tidlig. Jeg har visst om at han sto oppreist og tisset fra en dag eller to etter at det kom i avisene. Derimot sier vitnene at han sto helt i ørska og prøvde å tisse UTENFOR buksa. Jeg lurer på om du noensinne har opplevd hvordan det er å tisse deg ut offentlig? Jeg kan hvertfall love deg at uansett hvor bortreist man er, så tenker man på å unngå dette.
|
|
|
#264 |
|
Glamorøs
|
Nå får du søren meg gi deg. Det som har stått er at han våknet til liv, begynte å tisse på seg, derfor prøvde han å reise seg opp, fikk tissen ut av buksa, ravet rundt og i følge vitner kanskje kom til å skvette på ambulansen og personellet. Ikke at han stilte seg opp og tisset på dem med vilje, slik du mener.
|
|
|
#265 |
|
Textrovert
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Rent hypotetisk: Hvis det nå var slik at han faktisk prøvde å tisse på ambulansefolka med vilje, kunne ikke det også ha skyldtes hodeskader?
|
|
|
#266 |
|
Glamorøs
|
Og rent hypotetisk: Hvis han gjorde det med vilje, har ambulansepersonellet lov til å sette seg til doms over dette menneskets liv, bare fordi han var kjip med dem?
|
|
|
#267 |
|
Ringskrømt
|
Nei, det står at de fikk han på bena og at de sammen gikk bort til ambulansen hvor han så vippet frem penisen og tisset på dem.
Jo, selvsagt og de skulle absolutt ha tatt ham med seg. Jeg prøver bare å svare på litt av hetsen og samtidig forklare til de som støtter seg til tekstbokforklaringa at virkeligheten fungerer litt annerledes, at faktorer kan spille inn som forkludrer bildet. Det var blant annet mistanke om rus. |
|
|
|
|
|
#268 |
|
Ringskrømt
|
Vitner forklarte også at han var bevisstløs og tisset på seg når han lå på bakken. Noen sa til og med at han ikke snakket med vedkommende før han ble slått ned, noe som heller ikke stemmer. |
|
|
|
|
|
#269 |
|
Glamorøs
|
At hvem gikk sammen med ham til ambulansen? At hvem fikk han på beina? At han tisset på dem med vilje? Hadde vært hyggelig med en link.
|
|
|
#270 |
|
Ringskrømt
|
Sist redigert av Skremmern : 20-08-07 kl 20:14. |
|
|
|
|
|
#271 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Jeg tror Skremmeren har lest finske aviser eller noe.
|
|
|
#272 |
|
Glamorøs
|
Det vet du ingenting om. Om en hvit, velkledd kvinne på Røa hadde oppført seg likedan er det ikke sikkert de hadde mistenkt rus.
Sist redigert av Tallulah : 20-08-07 kl 21:20. |
|
|
|
|
|
#273 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kanskje ikke. Og kanskje. Det kan heller ikke du vite noe om. Som jeg har sagt tidligere, jeg har en nær slektning som de mistenkte var ruset. Selv legen trodde det. Dersom min mor ikke hadde ankommet og insistert på at han ikke var ruset hadde han antekelig ikke blitt fraktet til sykehus tidsnok. Han hadde hjerneblødning. Og er ikke mørkhudet.
Oppførselen til ambulansepersonellet i etterkant av denne hendelsen er mildt sagt bemerkelsesverdig. Jeg får litt følelsen av at de nok egentlig innser alvoret i det de har gjort, men de syns det er så ubehagelig at de har stukket hodet i sanden for å slippe unna. |
|
|
|
|
|
#274 |
|
Leser
|
Men i dette konkrete tilfellet var det jo også folk tilstedet som fortalte at han ikke var ruset. Det hjelp bare ikke.
|
|
|
#275 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Jeg er blitt tisset på av en pasient som på legevakten ble antatt å være ruset fordi hun jo kom av englandsbåten. Hun måtte jo være full da
|
|
|
|
#276 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Mmm, min slekting var på jobb. De hadde sett han, og at han ikke var ruset. Da han plutselig fikk hjerneblødning oppførte han seg allikevel slik at kollegene var i tvil. Og helsepersonell var også i så sterk tvil at de ikke uten videre ville yte riktig hjelp selv om kolleger og min mor etter hvert var helt sikre på at han ikke var ruset. En edru hvit mann som er på jobb kan altså også bli tatt for å være ruset. |
|
|
|
|
|
#277 |
|
Glamorøs
|
Det kan godt hende vitnene greide det helt fint, men ambulansepersonellet ikke ville høre.
|
|
|
#278 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Forundrer meg over at de påstandene om logg fra ambulansen, men ingen link til disse. Virker veldig veldig rart. Sist redigert av Maz : 21-08-07 kl 00:30. |
|
|
|
|
|
#279 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Ambulanseloggen ligger på VG.
|
|
|
#280 |
|
Glamorøs
|
Deler av loggen har blitt referert i både Aftenposten og VG, men det er jo bare ambulansens versjon av saken.
|
![]() |
|
|