|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: I Norge får menn og kvinner lik lønn for lik arbeid
Men det er jo akkurat det som er poenget! Det finnes ingen objektiv måte å måle hvor god f.eks. en lærer, en sykepleier, en barnehageassistent er. Når det ikke er noe objektivitet inne i bildet er det veldig lett for at trynefaktor blir det avgjørende. Og hvis man har målbare resultater; hvorfor skal man da være nødt til å forhandle selv om lønna? Kan man ikke bruke de resultatene til å gi folk det de fortjener? |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Protonterapeut
|
Helt klart et kjempeviktig poeng.
|
|
|
#83 |
|
Ustabil
|
Og jeg mener at så lenge folk gjør jobben sin kan ikke ledelsen kreve noe mer. Men de som likevel gjør mer enn jobben sin, og som i tillegg gjør jobben sin svært godt, bør belønnes for det. Og da slik at det merkes på lønna. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Fola Blakken
|
Hvorfor er du ikke feminist? Det virker underlig å være kvinne og ikke feminist, syns jeg. I grunnen virker det underlig å være menneske og ikke feminist.
Jeg bare gjengir gajamors innlegg, for det var så bra!
|
|
|
|
#85 |
|
Ustabil
|
Jeg er ikke feminist fordi jeg ikke er enig i en stor del av sakene som feministene kjemper for. Jeg syns rett og slett det blir for ekstremt. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Glamorøs
|
Nå er jeg nysgjerrig, hvilke ekstreme saker du det er vi feminister jobber for? Like muligheter?
|
|
|
#87 |
|
Epikur
|
Sv: I Norge får menn og kvinner lik lønn for lik arbeidÅ være feminst betyr at man anerkjenner at det er forskjeller, urettferdige forskjeller, mellom mennesker som er basert i kjønn.
|
|
|
#88 |
|
Travelt opptatt
|
Men hvis man bare belønner folk "tilfeldig", basert på kriterier som ikke er tydelige og objektive, sprer ihvertfall misnøyen seg! Det kan godt være at det er riktig å gi Arne høyere lønn enn Anne, men hvordan kan Anne vite det når det ikke gis noen annen grunn enn at han klarte å forhandle seg til pengene? |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Erfaren nok
|
Sv: I Norge får menn og kvinner lik lønn for lik arbeidHørte en fyr fra Universitet i Oslo eller noe på radioen.
|
![]() |
|
|