Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

I Norge får menn og kvinner lik lønn for lik arbeid

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-07, 15:35   #22
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I Norge får menn og kvinner lik lønn for lik arbeid

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg er da ikke feminist, og forhandlet meg også opp til absolutt øverste sjikt lønnsmessig. Og jeg tror også at mange jenter og kvinner er kulturelt opplært til å stå med lua i hånda og ta i mot det man får, og de føler det ekkelt å kreve noe.

Hvorfor er du ikke feminist? Det virker underlig å være kvinne og ikke feminist, syns jeg. I grunnen virker det underlig å være menneske og ikke feminist.

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Men det er jo akkurat det som er poenget! Det finnes ingen objektiv måte å måle hvor god f.eks. en lærer, en sykepleier, en barnehageassistent er. Når det ikke er noe objektivitet inne i bildet er det veldig lett for at trynefaktor blir det avgjørende. Og hvis man har målbare resultater; hvorfor skal man da være nødt til å forhandle selv om lønna? Kan man ikke bruke de resultatene til å gi folk det de fortjener?

Jeg prøver så godt jeg kan så bruke objektive mål til å gi karakterer. Selvsagt legger man også vekt på innsats (det elever oppfatter som smisking og trynefaktor). Men jeg skal alltid være i stand til å dokumentere standpunktkarakteren v.hj.a. skriftlige og/eller muntlige prøver. Hvorfor har ikke arbeidsgivere samme krav på seg når det gjelder lønn?

Jeg bare gjengir gajamors innlegg, for det var så bra!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:59.