|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
frakoblet
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Og så er det STOR forskjell på å ha ett versus to barn. Og det er også STOR forskjell på hvor mye oppfølging hvert enkelt barn trenger. Alderen spiller også inn, jeg syns det var mye enklere da de var mindre. MYE enklere.
![]() |
#62 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Koser meg 99% av tiden. Men klart det kan være slitsomt også innimellom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?
Nå har du ganske store barn, og mine er mye mindre, men jeg synes det er sååå mye lettere å ha en fireåring enn enn ett-toåring. Det blir lettere for hver dag som går.
![]() |
#64 |
frakoblet
|
Bare vent til de blir litt eldre og skal følges opp på skole og fritidsaktiviteter, du.
![]() |
#65 |
weird
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Noen ganger er det slitsomt og andre ganger er det ikke det.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ræv med ører
Ja, det går nok mye tid da også. Men likevel så tror jeg at jeg kommer til å foretrekke den tiden. Det jeg synes er vanskeligst nå er det at Champion trenger hjelp til alt. Det å kle på de om morningen, finne frem alle klær, smøre matpakker og frokost, kle av de når de kommer i barnehagen, ikke minst mate minsten- you name it. Middagene er blitt så mye mindre hektiske nå som han spiser all maten selv og ikke trenger hjelp mer, bare det har vært en utrolig positiv forandring.
![]() |
#67 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Det er blitt livet mitt.Jeg har vært mamma i 20 år nå, og husker egentlig ikke hvordan det var før vi fikk barn.
![]() |
![]() |
#68 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer.
•·.·´¯`·.·• ![]() ´*•.¸(*•.¸♥Gutt 99-01 og 03♥¸.•*´)¸.•*´ Sist redigert av Michayla : 14-10-07 kl 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Stort sett synes jeg det er mer hektisk enn slitsomt, men det er klart at enkelte dager innimellom er slitsomme. Når 2-åringen bobler over av sjalusi, minstemann krabber rundt reiser seg overalt, går på trynet og griner annethvert minutt. Eller når en har syk 2-åring, time på helsestasjonen med mini og en dundrende hodepine. Eller brukket fot på eldstemann, kombinert med vannkopper og en nyfødt baby med RS-virus.
![]() |
#70 |
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Det er kjempesitsomt å være mamma. Når snuppa trasser på morgenen, slenger seg på gulvet fordi skoene ikke står der hun satte de fra seg dagen før, ikke vil ha på ytterklær, vil ikke i barnehagen osv. Ettermiddagene er et kapittel de også, men da går vi somregel ut for å frese litt fra oss på lekeplassen.
![]() |
#71 |
awesom
|
Jeg har vært "reserve" mor for mine 2 yngre søsken, da mamma var alene med oss og hun jobbet mye så jeg har litt erfaring der også. Greit det er lekselesning, aktiviteter osv osv, men du slipper bleieskift, våkennetter,unger som våkner klokken 6 (våkner de så tidlig så klarer de seg fint alene noen timer) de kan spise selv. For min del så ville mye av slitet i hverdagen min blitt borte om jeg bare hadde fått litt normalt med søvn.
![]() |
#72 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg er godt voksen mamma, og nei jeg er ikke spesielt sliten av å ha barn. Det er ofte tvert imot barnet er en energinsprøytning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Mellom barken og veden
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Det er slitsomt innimellom å ha tre barn,- men mest kos og hygge. Lekser og fritidsaktiviteter skal følges opp,- + alt med klær og husarbeid som kommer i kjølvannet av å være flere. Innimellom krangler søsknene endel, og det tapper litt. Av og til er de vanskelige å få i seng om kveldene. Har underskudd på søvn i perioder, og det kan ta på. Jeg jobber 50%, og har derfor mulighet til å få et pusterom i hverdagen, men mesteparten av fritiden går til husarbeid, handling, trening og annet som skal følges opp.
![]() |
#74 |
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg har som en del andre tunge dager innimellom, men de fleste dagene gode. Ungene er for det meste rolige, selv om storebror stort sett skravler i ett fra han våkner til han sovner og at lillesøster har kommet i sin første trassalder.
![]() |
#75 |
Nysgjerrig
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#76 |
frakoblet
|
Ja. Men det er utrolig vanskelig. Når skal denne egentiden finne sted? Jeg finner lite tid til det.
Der sier du noe viktig, og en stor årsak til at jeg føler det slitsomt. Toern legger seg greit, hun kan være i seng til åtte. Den andre, derimot. Hun gnager og gnager og slutter ikke med det før tidligst klokken ti, ofte helt til elleve. Og det er jo da jeg skal legge meg. Jeg får aldri tid til å være bare safran. Jeg er mamma hele tiden.
![]() |
#77 |
Bør lage seg en tittel selv
Nå har tenkt litt, og synes ikke det er så slitsomt å ha barn. Det er et stort ansvar, trenger mer planlegging av hverdagen.
![]() |
![]() |
#78 |
superbruker
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Noen ganger er det slitsomt, andre ganger går alt som en lek. Det kommer ann på om alle friske, om vi får nattesøvnen vi trenger osv. Det går i bølgedaler. Hvis man oppsumerer så ville jeg si at selv om det er slitsomt i perioder ville jeg for alt i verden ikke valgt annerledes hvis jeg kunne valgt om igjen.
![]() |
#79 |
Introvert textrovert
|
![]() |
#80 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Det mest slitsomme er kanskje kranglingen og rivaliseringen mellom guttene. De er 2 og 5.
![]() |
|
|