Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Synes du det er slitsomt å ha barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-07, 15:28   #61
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?

Og så er det STOR forskjell på å ha ett versus to barn. Og det er også STOR forskjell på hvor mye oppfølging hvert enkelt barn trenger. Alderen spiller også inn, jeg syns det var mye enklere da de var mindre. MYE enklere.

Gammel 14-10-07, 15:31   #62
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Koser meg 99% av tiden. Men klart det kan være slitsomt også innimellom.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 15:31   #63
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Og så er det STOR forskjell på å ha ett versus to barn. Og det er også STOR forskjell på hvor mye oppfølging hvert enkelt barn trenger. Alderen spiller også inn, jeg syns det var mye enklere da de var mindre. MYE enklere.

Nå har du ganske store barn, og mine er mye mindre, men jeg synes det er sååå mye lettere å ha en fireåring enn enn ett-toåring. Det blir lettere for hver dag som går.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 15:40   #64
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Nå har du ganske store barn, og mine er mye mindre, men jeg synes det er sååå mye lettere å ha en fireåring enn enn ett-toåring. Det blir lettere for hver dag som går.

Bare vent til de blir litt eldre og skal følges opp på skole og fritidsaktiviteter, du.

Gammel 14-10-07, 15:48   #65
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen ganger er det slitsomt og andre ganger er det ikke det.

Jeg synes forøvrig at det som regel er mye mer slitsomt med en av gangen enn når de er flere.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 15:53   #66
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Bare vent til de blir litt eldre og skal følges opp på skole og fritidsaktiviteter, du.

Ja, det går nok mye tid da også. Men likevel så tror jeg at jeg kommer til å foretrekke den tiden. Det jeg synes er vanskeligst nå er det at Champion trenger hjelp til alt. Det å kle på de om morningen, finne frem alle klær, smøre matpakker og frokost, kle av de når de kommer i barnehagen, ikke minst mate minsten- you name it. Middagene er blitt så mye mindre hektiske nå som han spiser all maten selv og ikke trenger hjelp mer, bare det har vært en utrolig positiv forandring.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 15:56   #67
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Det er blitt livet mitt.Jeg har vært mamma i 20 år nå, og husker egentlig ikke hvordan det var før vi fikk barn.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 16:13   #68
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei, jeg syns ikke det er spesielt slitsomt.

Signerer.

Vi har 3 stk en med Ad/hd diagnose.
Det som er slitsomt med gutten vår med diagnose det er alle møtene og kampen med skolen og det offentlige.
Gutten i seg selv er ikke slitsom, vi er vant til ham, men andre som ikke er vant med han kan bli sliten av å ha ham.

Guttene leker mye sammen og bare det er avlastning i seg selv, samt at de er sammen med venner.

Vi praktiserer "åpent hus" så her renner det unger inn og ut hele tiden.

Nå har eldste besøk av 4 gutter og er på rommet å bygger lego.
Mellomste forsvant ut til en kamerat, minsten leker med tog å hører på smurfene på rommet sitt og vil være ifred, så da har jeg tid til å sitte her.

Har ei venninne som har en gutt og hun sier hun ikke skal ha flere og skjønner ikke at jeg orker å ha 3 + ønske meg en til.

Man er forskjellig. Noen orker ett-to barn, andre orker 2+++

Jeg hadde kjedet meg litt om jeg bare hadde ett barn tror jeg..
Ønsket meg fort et barn til etter nr en var født, han var vel knappe 3 mnd før vi snakket om å få en til.
Da han var 10 mnd var vi gravide igjen.
Ønsker meg en stor barneflokk, men det ser ut som det stopper på 3 gitt.

Ønsket meg barn veldig tidlig og jeg savner ingenting.
Vil jeg ta meg en fest så gjør jeg det uten problemer, gubben verken fester eller drikker så det gjør jeg med venninner og han er barnevakt.

Barna og gubben er livet mitt og storkoser meg.

Men må si at det er stor forskjell på barna og.
Noen barn er veldig krevende andre ikke og så har det litt å si hvordan en takler et krevende eller flere krevende barn og hvor flinke foreldrene er til å samarbeide..

Noen synes at småbarnsperioden er et slit, mens andre koser seg og noen sverger til når de er eldre at det er enklest.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´

Sist redigert av Michayla : 14-10-07 kl 16:19.
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 16:15   #69
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stort sett synes jeg det er mer hektisk enn slitsomt, men det er klart at enkelte dager innimellom er slitsomme. Når 2-åringen bobler over av sjalusi, minstemann krabber rundt reiser seg overalt, går på trynet og griner annethvert minutt. Eller når en har syk 2-åring, time på helsestasjonen med mini og en dundrende hodepine. Eller brukket fot på eldstemann, kombinert med vannkopper og en nyfødt baby med RS-virus.

Men ungene er min største lykke og stolthet, og jeg ville ikke vært dem foruten for alt i verden.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 16:16   #70
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Det er kjempesitsomt å være mamma. Når snuppa trasser på morgenen, slenger seg på gulvet fordi skoene ikke står der hun satte de fra seg dagen før, ikke vil ha på ytterklær, vil ikke i barnehagen osv. Ettermiddagene er et kapittel de også, men da går vi somregel ut for å frese litt fra oss på lekeplassen.
Nå har jeg akkurat vært sjuk, nå er det snuppa som er syk, det skal sies at det har ikke vært bare, bare. Måtte vekke snuppa for at jeg skulle til legevakten, når vi kom hjem, var selvsagt ikke hun intressert i å sove. Heldigvis er vi ikke syke hele tiden

Gammel 14-10-07, 16:18   #71
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vært "reserve" mor for mine 2 yngre søsken, da mamma var alene med oss og hun jobbet mye så jeg har litt erfaring der også. Greit det er lekselesning, aktiviteter osv osv, men du slipper bleieskift, våkennetter,unger som våkner klokken 6 (våkner de så tidlig så klarer de seg fint alene noen timer) de kan spise selv. For min del så ville mye av slitet i hverdagen min blitt borte om jeg bare hadde fått litt normalt med søvn.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 16:22   #72
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg er godt voksen mamma, og nei jeg er ikke spesielt sliten av å ha barn. Det er ofte tvert imot barnet er en energinsprøytning.

Noen ganger er ting slitsomt. Barn kan være krevende de, men det hanler jo litt om hvordan en legger det opp.

Barn er jo også forskjellig. Tirsdag denne uken hadde jeg en ekstra 4 åring. Da var jeg sliten, hun var langt mere slitsom enn min 4 åring.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 16:24   #73
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Det er slitsomt innimellom å ha tre barn,- men mest kos og hygge. Lekser og fritidsaktiviteter skal følges opp,- + alt med klær og husarbeid som kommer i kjølvannet av å være flere. Innimellom krangler søsknene endel, og det tapper litt. Av og til er de vanskelige å få i seng om kveldene. Har underskudd på søvn i perioder, og det kan ta på. Jeg jobber 50%, og har derfor mulighet til å få et pusterom i hverdagen, men mesteparten av fritiden går til husarbeid, handling, trening og annet som skal følges opp.

Faste rutiner i hverdagen er med på å gjøre tilværelsen lettre i hverdagen.

Jeg tror det er viktig at foreldre prioriterer egentid innimellom slagene. Da får man mer overskudd til å være med barna sine.

Gammel 14-10-07, 16:25   #74
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har som en del andre tunge dager innimellom, men de fleste dagene gode. Ungene er for det meste rolige, selv om storebror stort sett skravler i ett fra han våkner til han sovner og at lillesøster har kommet i sin første trassalder.

Mannen er mye borte på jobb og jeg studerer og hadde inntil i august 60% stilling på ei skole. Nå har jeg tatt perm derfra og jobber som vikar når jeg har anledning. Dette gjør at jeg har mye mer overskudd til ungene enn mens jeg jobbet hver dag.

Og jeg er heldig som har unger som sover 12 timer hver natt. Det gjør at jeg har mange timer for meg selv om kveldene eller sammen med mannen når han er hjemme.

Gammel 14-10-07, 16:36   #75
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Faste rutiner i hverdagen er med på å gjøre tilværelsen lettre i hverdagen.
Jeg tror det er viktig at foreldre prioriterer egentid innimellom slagene. Da får man mer overskudd til å være med barna sine.

Faste rutiner får ting til å bli enklere her i huset.

Egentid er viktig, veldig viktig.

Noen dager er hektiske, men slitsomme? Nei, ikke egentlig.

Sykdommer og innleggelser har vi hatt vår tørn med, men kan ikke si det var slitsomt det heller, jeg var hos guttungen hele tiden.
Så sant jeg ikke er syk i samme slengen, som har kun hendt en gang.

Men selv om jeg har høy terskel for det meste så forstår jeg at andre synes ting er vanskelig og slitsom selv om jeg ikke synes det.

Synes jobben er mer slitsom faktisk hvis jeg skal sammenligne.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 16:39   #76
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Ja. Men det er utrolig vanskelig. Når skal denne egentiden finne sted? Jeg finner lite tid til det.

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Og jeg er heldig som har unger som sover 12 timer hver natt. Det gjør at jeg har mange timer for meg selv om kveldene eller sammen med mannen når han er hjemme.

Der sier du noe viktig, og en stor årsak til at jeg føler det slitsomt. Toern legger seg greit, hun kan være i seng til åtte. Den andre, derimot. Hun gnager og gnager og slutter ikke med det før tidligst klokken ti, ofte helt til elleve. Og det er jo da jeg skal legge meg. Jeg får aldri tid til å være bare safran. Jeg er mamma hele tiden.

Gammel 14-10-07, 16:40   #77
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Det er blitt livet mitt.Jeg har vært mamma i 20 år nå, og husker egentlig ikke hvordan det var før vi fikk barn.

Nå har tenkt litt, og synes ikke det er så slitsomt å ha barn. Det er et stort ansvar, trenger mer planlegging av hverdagen.
Tiden før jeg fikk barn var slitsom den. Ut hver helg, finne ut hva jeg skulle ha på meg i helgen, ikke bruke samme antrekk to dager på rad. Gutter og forelskelse, lekselesing og få med alle aktiviteter. Ikke forlate hybelen før jeg var dusjet og stellt. Spenningen og aktivitetsnivået, nei ungdomstiden var mye mer slitsom, synes jeg da.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 16:44   #78
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Noen ganger er det slitsomt, andre ganger går alt som en lek. Det kommer ann på om alle friske, om vi får nattesøvnen vi trenger osv. Det går i bølgedaler. Hvis man oppsumerer så ville jeg si at selv om det er slitsomt i perioder ville jeg for alt i verden ikke valgt annerledes hvis jeg kunne valgt om igjen.

Gammel 14-10-07, 16:46   #79
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

I den grad det er slitsomt er det vel ikke nødvendigvis barna som gjør det slitsomt. Det er hele opplegget rundt hverdagen. Det blir jo unektelig periodevis slitsomt å stå opp halv seks hver dag, jobbe fulle dager og ta jobben frem igjen mange kvelder for eksempel. Vi synes det stort sett går greit, men innimellom er det slitsomt - men det er ikke barna som er så slitsomme i seg selv.

Jeg er ofte en sliten mamma og priser meg lykkelig for at jeg har fått innvilget 20% permisjon. Håper det kan gjøre meg til en mer opplagt mamma for mine barn!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 16:48   #80
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det mest slitsomme er kanskje kranglingen og rivaliseringen mellom guttene. De er 2 og 5.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:17.