Sv: Ulltveit-Moe og fleksibel permisjonstid
Sånn, da har jeg lest artikkelen i Dagbladet også. Og jeg blir litt forvirret over hva hun egentlig mener. Når det er snakk om kontantstøtten er hun og jeg helt på linje, og hun trekker frem at det er likestillingshemmende, fordi det i bunn og grunn er kvinnen som går hjemme. Men når det er snakk om permisjon, har hun tydeligvis forståelse for at ikke alle menn kan ta det ut. 
I tillegg er hun irritert over at ingen reagerer på at menn fortsetter å jobbe 15-18-timer i døgnet, men at hun får reaksjoner når hun vil også. Ikke ett eneste sted i artikkelen er barnet nevnt.
Jeg er enig med henne i mye, men ikke løsningen hennes. Også lurer jeg veldig på hvorfor 8 måneder tydeligvis er den magiske grensen. Hvis de tar ut 10 mnd. permisjon, og far tar en av dem, slik han (minst) skal, ville hun vært tilbake i jobb etter 9 måneder. Jeg ser ikke at den ene måneden kan utgjøre et slikt hav av forskjell.
Jeg har også prøvd å komme på stillinger som er så viktige at far ikke kan ta ut noe som helst av fødselspermisjonen, uten å komme på noe.