Sv: Spinoff fra "Folk som smatter"
Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.
Husker at vi særlig på ungdomsskolen og videregående hengte oss opp i enhver lærers sære vaner og konsentrerte mest om det og litt mindre om faget. En lærer hadde for vane å gå i trekant - høyre side av kateteret, venstre side og så midt bak, rundt og rundt. Vi noterte rundetidene så blekket sprutet!
En annen lærer pleide å tøye ut da han kom og hjalp oss ved pultene. Eller, det så vel bare sånn ut, men han la hendene på bordkanten og tøyde/gynget mens han stod der. Ikke rart tyskkarakteren min gikk ned det året... 

Åh, muntre, elleville flashbacks til min egen skoletid nå!
Vi hadde også en lærer som gikk og gikk, vi lurte på hvor mange par joggesko han slet ut i løpet av ett skoleår:
Han gikk frem og tilbake, mellom pultene, inn til veggen, opp til kateteret, skrev en setning - og gikk og gikk og gikk...
Og historie/engelsklæreren vår med de fascinerende pekefingrene som gikk hver sin vei når han forklarte noe, og hans tysklærerkone som hadde nøyaktig samme uvanen.
Jeg, som mange andre her i tråden, kan irritere meg over dårlig språk, unødvendige ettersleng på setninger (eeeeh, øøøøh, da, hersånn, dersånn etc) og generelt dårlige manerer.
*godt oppdratt*