|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er din rareste julegaveopplevelse?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ny
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
Egentlig var det ikke kasserollem som var problemet, kansje bare jeg som er litt sær ovenfor min svigerfar. I hans verden skal jeg slutte i jobben min for å være hjemme og stelle mann og barn - og gavene hans gjenspeiler det veldig tydelig. Kos og hobbyprodukter til sønnen, "kom deg på kjøkkenet"-gave til meg.
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
Jeg synes også at det er helt legitimt å gi barna langt dyrere gaver enn man gir svigerbarna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
Så voksen kommer jeg aldri til å bli. :konstaterer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Pauset
Det er ikke så dumt i ettertid. Jeg synes vel ikke det er så morsot nå, og bruker det mot ham der jeg kan og vil. Jeg lærte også en VIKTIG lekse det året. Jeg brydde meg fordi jeg ville kunne si at jeg fikk det eller det av ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva er din rareste julegaveopplevelse?All sympati, Maz. Jeg er et stort barn når det gjelder gaver, og det skjønte mannen ganske tidlig. I vårt tilfelle var det enklere for ham å bli flink med gaver (noe han ikke var i utgangspunktet) enn det var for meg å lære å være overbærende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Hva er din rareste julegaveopplevelse?Det må ha vært den julen da jeg fikk ikke mindre enn FEM smørbrødgriller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
Jeg trenger ikke sympati lenger. Jeg var også et stort barn mtp gaver. Men så oppdaget jeg "balle-taket" dette ga meg. Og innså at det ble langt værre når han ble krampete.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er din rareste julegaveopplevelse?Svigermor hadde i år tømt kjøkkenskapet, så svigerinnen min fikk grytevottene hennes, og vi fikk et krus som svigerfar i 1979 fikk fra en forretningsforbindelse. Hun hadde fått det for seg at det var en kopp fra HANS firma, og at den var så dyrebar at den var verdt å gi bort. Det hører med til historien at hun har begynt å røre no' kraftig, men det var likevel litt kjipt å få en sånn gave. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hva er din rareste julegaveopplevelse?Vil heller ha stygg julepynt i gåve enn året-rundt-pynt i gåve. Julepynten kan eg jo tross alt sette bort 355 dagar i året. Andre pynteting må jo stå framme 365 dagar i året. Iallfall i starten
![]() |
#11 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Hva er din rareste julegaveopplevelse?Det året jeg fylte 14 fikk jeg en diger grønn trefrosk av min tante og onkel.
![]() |
#12 |
trenger lading
|
![]() Sv: Hva er din rareste julegaveopplevelse?Ikke så mange rare gaver, men i fjor eller i forfjor fikk jeg 3 ute/inne termometere... (av min bror, svigerfar og ene broren til mannen min)
![]() |
#13 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Hva er din rareste julegaveopplevelse?Jeg husker spesielt et år jeg feiret sammen med svigermor og mannens onkel.
![]() |
![]() |
#14 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hva er din rareste julegaveopplevelse?Flere juler på rad ga farmora mi meg ei eller to Hardygutt-bøker fra loftet sitt (altså brukte bøker fra da pappa var gutt) sammen med en Daim. Daimen var god, bøkene hadde jeg stort sett lest minst en gang allerede i løpet av diverse sommerferier... Mener hun slo til en gang og la ved ei solbrun LaMote-strømpebukse i tillegg.
![]() |
|
|