Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva er din rareste julegaveopplevelse?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-07, 00:53   #1
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din rareste julegaveopplevelse?

Opprinnelig lagt inn av Ada, her.

Den rareste gaven jeg har fått tror jeg må være fra svigerfar.
Det året fikk sambo bøker i en serie han leste pluss nytt turutstyr til seg selv. Jeg fikk en kasserolle.

Jeg skjønte ikke den helt jeg.

Jeg synes det er helt greit at svigermor kjøper dyrere gaver til mannen enn til meg. Moren min gjør det samme. Noen ganger er verdien til barna 10* verdien til svigerbarna og det er da helt kurrant.

Kasseroller blir jeg veldig glad for og skjønner ikke at det er en rar gave overhode. Viser jeg alderen min her?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 00:56   #2
Ada
Ny

Ada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Ada har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg synes det er helt greit at svigermor kjøper dyrere gaver til mannen enn til meg. Moren min gjør det samme. Noen ganger er verdien til barna 10* verdien til svigerbarna og det er da helt kurrant.

Kasseroller blir jeg veldig glad for og skjønner ikke at det er en rar gave overhode. Viser jeg alderen min her?

Egentlig var det ikke kasserollem som var problemet, kansje bare jeg som er litt sær ovenfor min svigerfar. I hans verden skal jeg slutte i jobben min for å være hjemme og stelle mann og barn - og gavene hans gjenspeiler det veldig tydelig. Kos og hobbyprodukter til sønnen, "kom deg på kjøkkenet"-gave til meg.

Gammel 21-12-07, 00:56   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også at det er helt legitimt å gi barna langt dyrere gaver enn man gir svigerbarna.

For min egen del hadde jeg nok kikket litt rart på en kasserolle, men det er fordi jeg aldri lager mat.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 00:58   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der har jeg også vært. Eller mannen dro ut på julaften for å kjøpe noe og glemte lommeboken. Heldigvis var jeg blitt voksen nok til å fnise av det.

Så voksen kommer jeg aldri til å bli. :konstaterer:

Gammel 21-12-07, 01:04   #5
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Så voksen kommer jeg aldri til å bli. :konstaterer:

Det er ikke så dumt i ettertid. Jeg synes vel ikke det er så morsot nå, og bruker det mot ham der jeg kan og vil. Jeg lærte også en VIKTIG lekse det året. Jeg brydde meg fordi jeg ville kunne si at jeg fikk det eller det av ham.

Jeg har fått gave på forskudd i år (ikke noe jeg liker) og så kjøpte jeg noe til meg selv forleden og ga det til ham. Det for at Mazungen skal få være med å gi noe.

Min eldste søster virker å ha skjønt tegningen og synes vist synd på meg, så hun hjelper ham med gaver nå. Den jeg fikk på forskudd i år (og ikke kan fortelle søsteren min) var totalt uventet, ikke helt meg, men morsom skryteeffekt.

Har jeg valget mellom å se ham på søndag og ha ham i butikker så har jeg ham heller hjemme. Lørdag er han på fast juletrerunde med svigerfar.

Gammel 21-12-07, 06:58   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

All sympati, Maz. Jeg er et stort barn når det gjelder gaver, og det skjønte mannen ganske tidlig. I vårt tilfelle var det enklere for ham å bli flink med gaver (noe han ikke var i utgangspunktet) enn det var for meg å lære å være overbærende.

Gammel 21-12-07, 07:58   #7
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Det må ha vært den julen da jeg fikk ikke mindre enn FEM smørbrødgriller.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 08:12   #8
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

All sympati, Maz. Jeg er et stort barn når det gjelder gaver, og det skjønte mannen ganske tidlig. I vårt tilfelle var det enklere for ham å bli flink med gaver (noe han ikke var i utgangspunktet) enn det var for meg å lære å være overbærende.

Jeg trenger ikke sympati lenger. Jeg var også et stort barn mtp gaver. Men så oppdaget jeg "balle-taket" dette ga meg. Og innså at det ble langt værre når han ble krampete....

Du vet jo hva jeg fikk på forskudd i år, så jeg trenger ikke klage lenger. (bortsett at den forskudd greia gjør julaften kjedelig). Jeg er vel alene i Trondheim med slikt Skjerf/sjal så du kan kjenne meg igjenn nå.

Gammel 27-12-07, 11:37   #9
Christinamor
Superaktiv

Christinamor sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Svigermor hadde i år tømt kjøkkenskapet, så svigerinnen min fikk grytevottene hennes, og vi fikk et krus som svigerfar i 1979 fikk fra en forretningsforbindelse. Hun hadde fått det for seg at det var en kopp fra HANS firma, og at den var så dyrebar at den var verdt å gi bort. Det hører med til historien at hun har begynt å røre no' kraftig, men det var likevel litt kjipt å få en sånn gave.

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 11:44   #10
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Vil heller ha stygg julepynt i gåve enn året-rundt-pynt i gåve. Julepynten kan eg jo tross alt sette bort 355 dagar i året. Andre pynteting må jo stå framme 365 dagar i året. Iallfall i starten

Kjem ikkje på snåle julegåveopplevelsar, eg, men kosar meg med tråden likevel

Gammel 21-12-07, 23:09   #11
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Det året jeg fylte 14 fikk jeg en diger grønn trefrosk av min tante og onkel.

I tillegg fikk jeg noen utrolig lange lilla strømper med turkise snøkrystaller på.

Det merkelige er jo at dette er en tante som alltid legger mye sjel i julegavene, og pleier å treffe mottakeren veldig godt. Lurer på hvilke vibber hun fikk av meg det året.

Gammel 21-12-07, 23:32   #12
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Ikke så mange rare gaver, men i fjor eller i forfjor fikk jeg 3 ute/inne termometere... (av min bror, svigerfar og ene broren til mannen min)
Så jeg har lært å ikke gi alle den samme "ønskelista" (hadde vel for få ting på lista kanskje?)
I år ønsker jeg digital steketermometer, men klok av skade har jeg bare sagt det til den ene

Første året jeg og mannen min var sammen fikk han skjerf av både meg og mine foreldre, og året etter fikk han enda et skjerf av mine foreldre. Han erter oss litt for det da. (litt av grunnen til at jeg noterer i "juleboka" mi for hvert år hva jeg kjøper til andre...)

Gammel 22-12-07, 10:14   #13
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg husker spesielt et år jeg feiret sammen med svigermor og mannens onkel.
Gavene i seg selv var ikke spesielt rare, men det så ut som om vi alle haddde tenkt i like baner hva angikk julegaveinnkjøp:

Både jeg og mannens familie er glade i god mat og drikke, så gavene oss imellom er gjerne deretter.
Mannen og jeg fikk av svigermor en svær, tung pakke, og det viste seg å inneholde en kjempeflott wokpanne.
Samme type wokpanne, faktisk, som vi hadde kjøpt til mannens andre onkel.
Senere pakket svigermor ut et nydelig servise, gitt av den onkelen vi feiret med - og hun ble litt rar i ansiktet, men takket pent og så ut som om hun skulle knekke sammen i latter.
Grunnen skjønte vi da onkel pakket ut sin gave fra min svigermor: Nøyaktig samme servise.
Han på sin side hadde gitt oss et knivsett og to flotte shotglass - og latteren sto i taket da han pakket ut gaven fra oss og fant makne glass i sin pakke.
Snakk om samkjørt familie!

Gammel 27-12-07, 00:01   #14
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Flere juler på rad ga farmora mi meg ei eller to Hardygutt-bøker fra loftet sitt (altså brukte bøker fra da pappa var gutt) sammen med en Daim. Daimen var god, bøkene hadde jeg stort sett lest minst en gang allerede i løpet av diverse sommerferier... Mener hun slo til en gang og la ved ei solbrun LaMote-strømpebukse i tillegg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:50.