Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva er din rareste julegaveopplevelse?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-07, 14:47   #61
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er din rareste julegaveopplevelse?

Det var det året broren min fikk krølltang og søsteren min elektrisk tannbørste fra onkel og tante... Dessuten syns jeg det er litt spesielt når lillesøster fikk en body i str 2-4 mnd til jul i fjor, da hun var året...

Gammel 20-12-07, 18:21   #62
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Søsteren min fikk en do av mannen sin et år. Innpakket. De holdt på å pusse opp badet. (ja, det var mest for spøk, men morsomt likevel)

Jeg fikk håndvask julen etter at jeg pusset opp den lille doen. Pent pakket inn, fraktet til min bror i nabobyen og lagt under treet der. Ting tar mye mer plass når du skal hjem igjen. Min ex måtte ta med seg en last med gaver så vi skulle få fraktet det hjem.

Mamma fikk 1/4kg kaffe, riktignok Evergood, pakket inn i en oppvaskklut og en oppvaskbørste, av min eldste bror og hans kone. Da var det hyggelig når de satt og fortalte at de hadde spleiset med brødrene hennes på lammeskinnskåpe til mamman hennes

Jeg ønsker meg nytt blandebatteri på kjøkkenet, men har gitt beskjed om at det ikke er en akseptabel julegave, det samme med strykejern og dosete.
Jeg har nemlig fått avfallskvern i bursdagspresang, og drill, pussemaskin og pussemus. Det er enkelt for far å kjøpe. Det er noe han skjønenr seg på (han er rørlegger).

Gammel 20-12-07, 20:03   #63
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Mamma fikk 1/4kg kaffe, riktignok Evergood, pakket inn i en oppvaskklut og en oppvaskbørste, av min eldste bror og hans kone. Da var det hyggelig når de satt og fortalte at de hadde spleiset med brødrene hennes på lammeskinnskåpe til mamman hennes

Gammel 20-12-07, 20:17   #64
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Uff, jeg skjønner ikke hva det er med enkelte og gaver!

Gammel 20-12-07, 21:58   #65
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min rareste julegaveopplevelse er vel fra det året jeg faktisk ikke fikk noenting fra mannen min. Hna hadde nemlig ikke funnet noe, så da kjøpte han heller ingenting. Tanken på å lage et gavekort eller noe lignende falt han heller ikke inn.
Det merkeligste synes jeg egentlig er at foreldrene hans ikke reagerte på at jeg ikke fikk noen gave.
Året etter fikk jeg dobbelt opp med gaver da, for å gjøre opp.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 22:51   #66
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg har ikke så mye å bidra med, men dette var en morsom tråd.

Onkelen min liker å ta oss litt på kornet. Jeg som er siviløkonom får hvert år gåseleverpostei, pumpernikkelbrød og hvitvin. Broren min er murer og får danskepølse og øl. Dette har vi fått hvert eneste år siden vi rundet 18.

HERliG humor!!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 22:58   #67
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

For to år siden hadde min kjære blitt lurt av en messeselger i England til å kjøpe en massasemaskin for ryggen. Denne ble julegave til meg. (som aldri har likt å bli massert, jadda) greit nok.
Fordi han kjøpte dette fantastiske messetilbudet fikk han også med en massasjepute til bruk i badekaret gratis. Greit nok det også, helt til jeg pakket oppe herligheten på julaften og fant ut at denne såkallte puta inneholdt en enorm massasjestav. Skal si mormor og farmor fikk rare ansikter

Gammel 20-12-07, 23:05   #68
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha for en tråd!

Jeg kan ikke komme på noen slike selv, men min mor fikk en gang en veldig omhyggelig innpakket pølseklype fra sin tante som hadde vært i USA og ville gi en gave derfra. Dessuten er mamma vegetarianer. Fantastisk oppfinnsom gave.

Gammel 20-12-07, 23:25   #69
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ett år fikk jeg after sun-krem av svigermor. Det skulle egentlig vært bursdagspresang (i september), men endte altså som julepresang av en eller annen grunn. Vi var ikke ute og reiste i den perioden, så kremen fikk ikke direkte bein å gå på ...

Gammel 20-12-07, 23:29   #70
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

UTROLIG!

Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 23:40   #71
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en festlig tråd. Jeg kommer ikke på noe annet enn den rasende stygge oransje porselensklovnen vi fikk av en tante i fjor..

Gammel 21-12-07, 00:44   #72
Ada
Ny

Ada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Ada har et hav av muligheter foran seg
Standard

Den rareste gaven jeg har fått tror jeg må være fra svigerfar.
Det året fikk sambo bøker i en serie han leste pluss nytt turutstyr til seg selv. Jeg fikk en kasserolle.

Gammel 21-12-07, 00:53   #73
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ada, her.

Den rareste gaven jeg har fått tror jeg må være fra svigerfar.
Det året fikk sambo bøker i en serie han leste pluss nytt turutstyr til seg selv. Jeg fikk en kasserolle.

Jeg skjønte ikke den helt jeg.

Jeg synes det er helt greit at svigermor kjøper dyrere gaver til mannen enn til meg. Moren min gjør det samme. Noen ganger er verdien til barna 10* verdien til svigerbarna og det er da helt kurrant.

Kasseroller blir jeg veldig glad for og skjønner ikke at det er en rar gave overhode. Viser jeg alderen min her?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 00:54   #74
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av TGM, her.

Min rareste julegaveopplevelse er vel fra det året jeg faktisk ikke fikk noenting fra mannen min. Hna hadde nemlig ikke funnet noe, så da kjøpte han heller ingenting. Tanken på å lage et gavekort eller noe lignende falt han heller ikke inn.
Det merkeligste synes jeg egentlig er at foreldrene hans ikke reagerte på at jeg ikke fikk noen gave.
Året etter fikk jeg dobbelt opp med gaver da, for å gjøre opp.

Der har jeg også vært. Eller mannen dro ut på julaften for å kjøpe noe og glemte lommeboken. Heldigvis var jeg blitt voksen nok til å fnise av det.

Gammel 21-12-07, 00:55   #75
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg konfirmerte meg fikk jeg en oppblåsbart basseng (ferdig oppblåst og innpakket) og oppi bassenget var det 200 kroner. I kronestykker. Innpakket en og en.

Dette var fra de to beste veninnene mine. De er snåle.

Og ett år fikk jeg en vannpistol som så ut som en penis. Veldig morsomt å pakke opp i familieselskap. (fra de samme venninnene).

Jeg ønsket meg gavekort på IKEA av foreldrene mine i fjor, og mamma kjøpte da gavekort på Glassmagasinet. og min far kom med gavekort på Clas Olsson. Det var jo forsåvidt greie gaver da, men jeg skjønner fremdeles ikke helt hva som gikk av dem.

Gammel 21-12-07, 00:56   #76
Ada
Ny

Ada sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg synes det er helt greit at svigermor kjøper dyrere gaver til mannen enn til meg. Moren min gjør det samme. Noen ganger er verdien til barna 10* verdien til svigerbarna og det er da helt kurrant.

Kasseroller blir jeg veldig glad for og skjønner ikke at det er en rar gave overhode. Viser jeg alderen min her?

Egentlig var det ikke kasserollem som var problemet, kansje bare jeg som er litt sær ovenfor min svigerfar. I hans verden skal jeg slutte i jobben min for å være hjemme og stelle mann og barn - og gavene hans gjenspeiler det veldig tydelig. Kos og hobbyprodukter til sønnen, "kom deg på kjøkkenet"-gave til meg.

Gammel 21-12-07, 00:56   #77
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også at det er helt legitimt å gi barna langt dyrere gaver enn man gir svigerbarna.

For min egen del hadde jeg nok kikket litt rart på en kasserolle, men det er fordi jeg aldri lager mat.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 00:57   #78
Ada
Ny

Ada sin avatar

Standard

føler meg misforstått. Jeg tenker da virkelig ikke på prisen.
Så var det kansje ikke en så veldig rar gave da.

Gammel 21-12-07, 00:58   #79
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der har jeg også vært. Eller mannen dro ut på julaften for å kjøpe noe og glemte lommeboken. Heldigvis var jeg blitt voksen nok til å fnise av det.

Så voksen kommer jeg aldri til å bli. :konstaterer:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 01:04   #80
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Så voksen kommer jeg aldri til å bli. :konstaterer:

Det er ikke så dumt i ettertid. Jeg synes vel ikke det er så morsot nå, og bruker det mot ham der jeg kan og vil. Jeg lærte også en VIKTIG lekse det året. Jeg brydde meg fordi jeg ville kunne si at jeg fikk det eller det av ham.

Jeg har fått gave på forskudd i år (ikke noe jeg liker) og så kjøpte jeg noe til meg selv forleden og ga det til ham. Det for at Mazungen skal få være med å gi noe.

Min eldste søster virker å ha skjønt tegningen og synes vist synd på meg, så hun hjelper ham med gaver nå. Den jeg fikk på forskudd i år (og ikke kan fortelle søsteren min) var totalt uventet, ikke helt meg, men morsom skryteeffekt.

Har jeg valget mellom å se ham på søndag og ha ham i butikker så har jeg ham heller hjemme. Lørdag er han på fast juletrerunde med svigerfar.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.