|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Sv: Det å betale barn for gode karakterer?
Jeg tror rett og slett jeg heller vil at ungene mine da skal få dårligere resultater enn å "lure" dem ved å betale for at de skal gjøre det bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Deg om det. Jeg synes forøvrig ikke at det er luring, og jeg vet at mange som har startet med dårlig motivasjon og penger for karakterer har gått over til å se gleden ved å lære når de har hatt den ytre motivasjonen som drahjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
I mål
|
Jeg håper jeg klarer å gi ungene mine god nok ballast her i livet til at de klarer gjøre det greit uten å få betalt. Og gjør de det ikke så skrekkelig bra, så får nå det bare være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
navnet sjemmer ingen
Jeg gleder meg virkelig til du får tenåringer. Hvert eneste år har jeg frustrerte foreldre som jeg vet at virkelig har gitt ungene sin en skikkelig balast, men som ikke vet sin arme råd. Det er greit å ha meninger før man kjenner det på kroppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
I mål
|
Jeg har mange punkter jeg heller ikke tør å si "aldri" om, men dette er ikke en av dem. Jeg har forøvrig snakket med flere frustrerte foreldre selv om det samme, og en ting er jeg sikker på; penger er ikke veien å gå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Det å betale barn for gode karakterer?Og jeg er sikker på at penger kan være en god hjelp for mange. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
I mål
|
Tuller ikke nei. Betale for karakterer gir meg en maks uggen magefølelse og jeg gjør ikke ting som jeg føler så dårlig for. Jeg har alltid følt meg uggen bare av å tenke på det, helt fra jeg hørte om det første gang da jeg var rundt 13, det blir bare så feil som det kan få blitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
Det blir feil for deg, men det kan være riktig for andre. Jeg synes at det er foreldrene - som kjenner sine barn best - som kan avgjøre hvilke metoder de bruker for å motivere. Ytre motivasjon er også viktig motivasjon. |
![]() |
![]() |
|
|