Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp/hushjelp?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-08, 14:05   #22
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg er jo også fristet til å minne om den franske revolusjon - men skal la det være.

Det er ikke bare økonomi som styrer samfunnet. Det har også vært sterke krefter som har jobbet f.eks. for allmenn stemmerett, for arbeidernes rettigheter, og mot klasseskille. (En lite kjent retning i politikken kalt sosialisme ).

Hva er det du vil minne meg om hva gjelder den franske revolusjonen da?

Du misforstår meg. Jeg mener ikke at det er greit med klasseskiller. Jeg mener derimot at å sette bort arbeid ikke nødvendigvis medfører klasseskiller. Det er ikke lenger den rikes privilegium å kunne hyre vaskehjelp. Eller leie en snekker. Det er folk flest som kan det. At noen vil ha høyere lønn enn andre er vanskelig å motarbeide, da dette styres av tilbud og etterspørsel. Slik det er i dag er det skrikende mangel på arbeidskraft. Dette vil medføre økt lønn, også i tradisjonelle lavtlønnsyrker. Forskjellen mellom rik og fattig i Norge har økt, men i Norge er de fattige gjerne syke og uføre, gamle og mennesker i sosiale vansker. Det er ikke folk i visse yrker som er fattige.

Og jo, økonomi ligger bak som styrende kraft i det meste. Jo større økonomisk vekst, jo større velstand. Jo mer ryggrad har nasjonen til å takle velferdstiltak etc.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.