Sv: Ytringsfrihet?
Folk må få si det de selv kan stå for, men media behøver jo ikke trykke det for det. Kontroversielle meninger og uttalelser får så og si alltid stor spalteplass, men det behøver ikke være sånn. Pressen kan jo ta litt ansvar de også når noe tydeligvis bare er sagt for å provosere.
Jeg synes Staff er så ubegripelig hårreisende dum i sine uttalelser at jeg mener media bør tie ham i hel og nekte å trykke svadaen hans. Det må gjerne komme ormer og padder ut av munnen på Staff, men hvis ingen skriver om det er det jo bare de som står omkring som må slite med det. Nå er det blitt smurt ut over alle landets avisers førstesider og ofrene og deres familier har fått dette totalt i fanget uten mulighet for å unnslippe. Når Staff ikke har omløp nok i hodet til å forstå at sånne uttalelser vil såre og kanskje skade, burde mediene i hvert fall gjøre det.
Jeg synes sammenlikningen med Schau blir litt underlig her. Her snakker vi om et TV-program som var omdiskutert. At annonsørene etter hvert så at de ikke var tjent med å forbindes med dette programmet, skyldes forbrukermakt og har ikke noe med ytringsfrihet å gjøre. Ville man ikke se programmet var det bare å la være å skru på den kanalen akkurat da. Innholdet ble ikke påtvunget noen på samme måte som Staffs uttalelser.