Sv: Ytringsfrihet?
Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.
Jeg synes Staff er så ubegripelig hårreisende dum i sine uttalelser at jeg mener media bør tie ham i hel og nekte å trykke svadaen hans.
Jeg synes også uttalelsene til Staff er hårreisende, men å ikke like uttalelsene er ikke et argument for å kneble ham.
Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.
Jeg synes sammenlikningen med Schau blir litt underlig her. Her snakker vi om et TV-program som var omdiskutert. At annonsørene etter hvert så at de ikke var tjent med å forbindes med dette programmet, skyldes forbrukermakt og har ikke noe med ytringsfrihet å gjøre.
Å starte en aksjon for å forhindre noen i å ytre seg på TV har med ytringsfrihet å gjøre.
Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.
Ja jeg ønsker meg et samfunn hvor ytringsfriheten har en grense.
Ytringsfriheten har en grense, men den går ikke hvor folk synes ytringene begynner å bli ubehagelige.
Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.
Jeg synes det er viktigere å ta vare på alle de stakkars barna som blir seksuelt misbrukt, enn at Staff skal få tre ned i hodene på de om at det ikke er farlig at voksne kan tukle med barn.
Det er mange ytringer som sårer og provoserer, men så lenge det ikke går ut over personer på individnivå har de ikke krav på beskyttelse mot ytringsfriheten. Det er slik at dette er ønskelig, men det er en konsekvens av at ytringer i utgangspunktet ikke skal knebles.
|