Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ytringsfrihet?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-08, 13:44   #20
Nebbia
Passiv

Standard

Sv: Ytringsfrihet?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Mja, der er jeg ikke helt enig. Jeg for min del synes utmerket godt at både TV og avisene skulle la være å trykke våset til Staff. Det er ikke å hindre ytringsfriheten at man ikke får spalteplass i media.

Programmet til Schau var annonsert, så man kan si at ytringen allerede var på vei. Boikotten hadde til hensikt å skremme annonsører vekk fra programmet for å legge ytterligere press på TV2, og det er indirekte et angrep på ytringsfriheten.

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Det er da ytringsfrihet dette er jo. At en ytring får reasksjoner betyr jo ikke at det ikke er ytringsfrihet, det betyr at det er det.

Å ytre sin uenighet mot noe man ikke liker, er ethvert menneskes selvfølgelige rett. Å bli provosert av Staffs uttalelser og ta til motmæle er også like selvfølgelig. Men når man tar til orde for at uttalelsene bør få konsekvenser, da uttrykker man et ønske om å kneble motparten, og det er et angrep på ytringsfriheten.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.