Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ytringsfrihet?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-08, 03:12   #3
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ytringsfrihet?

Ja jeg ønsker meg et samfunn hvor ytringsfriheten har en grense. Hvis det er det som må til for at jeg skal få slippe syke pervoer som Staff sine ytringer så JA!
Synes den såkalte ytringsfriheten som så mye sykt og fært kan "hjemme seg bak" har i visse samenhenger strukket seg for langt i Norge.

Forøvrig synes jeg ikke sammenligningen mellom Scau og Staff har noe med hverandre å gjøre.

Jeg synes det er viktigere å ta vare på alle de stakkars barna som blir seksuelt misbrukt, enn at Staff skal få tre ned i hodene på de om at det ikke er farlig at voksne kan tukle med barn. Staff kan si akkurat det han vil fordi dette er noe ytringsfriheten gir han. Selv når det går på bekostning av seksuelt misbrukte mennesker? Tror ikke det er til mye hjelp i deres senskader, terapi og videre hjelp. Synes det burde være en klar grense når det gjelder et så alvorlig tema. Normale mennesker har den grensen.

Synes det er synd at mediene ikke tenker lenger enn å sitere en syk Staff. De er jo så flinke når det gjelder f.eks. kongefamilien, der har de en grense på hvor langt de strekker det.
Dèt er noe de virkelig burde gjøre når det gjelder så alvorlige ting som seksuelt misbruk av barn.

Ellers er jeg også helt enig i det Nenne skriver her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.