Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bedre for en jente å være "guttete" enn "jentete"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-08, 17:15   #12
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bedre for en jente å være "guttete" enn "jentete"?

Det som slår meg når jeg leser igjennom her er at kanskje vi har litt skylapper når vi er så ivrige på å kategorisere ut i fra "type" leker.

Når jeg snakker om gutt eller jente typer, så er det kanskje ikke først og fremst om det er dukker eller biler som blir tilbrakt mest tid med ... men heller hvordan de tenker logisk på, løser problemer, viser emosjonelle sider, tolker verden på, velger å forholde seg i sosiale sammenhenger, bruker hjernen osv osv
Nå kommer jo dette klart helt ann på det enkelte barns personlighet i stor grad, men det vil også gjenspeile kjønnet uansett om vi liker det eller ikke.
Hormoner og grunnleggende forskjeller i kjønnene vil vel alltid påvirke slike ting

Det er i alle fall mine tanker rundt dette ... uten at jeg har noe erfaring med egne små forskningsstasjoner

Emneord
guttejente, jentegutt, kjønnsroller

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:54.