Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?
Dette hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med. Jeg har også barn som elsker å reise. Vi har kjørt bil, da, men kjøre mer enn gjerne ut i Europa. Faktisk planlegger vi å kjøre til sør-spania neste sommer (jeg er ny i jobben og har ikke ferie i år). Jeg tror absolutt det er lurt å droppe telt fordi det blir en del mer å drasse på,og når dere stopper i en by over flere dager, så kan det være veldig OK å kunne låse inn tingene deres så du slipper å drasse på alt hele tiden.
Det å antyde at dette er egoistisk syns jeg blir veldig rart, må jeg si. Tvert imot høres dette ut om en hyggelig tur der du og poden får god tid til å oppleve ting sammen. Lærerikt og utrolig godt med slike turer for å gi et avbrekk fra hverdagene der man tilbringer tid med hverandre og lager felles erfaringer og minner. Jeg syns det er viktig jeg, da(å lage felles minner, altså. Måten det gjøres på kan jo variere. Jeg sier ikke at alle må dra på interrail for å gjøre det, men jeg syns reising er en god måte å gjøre det på). Barna våre er bare små en gang, og det er ikke sikkert han gidder å dra på interrail-tur med mamma når han er 19 . Litt planlegging (men ikke for mye - det er godt å kunne ta en ekstra dag på et interessant sted om man vil uten noe stramt tidsskjema.) er alt dette krever for å bli en flott tur.
Har du forrestenen link til den hotellkjeden med billige rom/familierom?
Takk for ideen om minnebok, Søster. Det tipset skal jeg spare på til neste tur!
Vår gutt har blitt veldig opptatt av språk (at man snakker forskjellige steder) og land etter turene våre, så vi har kjøpt et verdenskart som han har på veggen sin, også har han klistret et lite klistremerke på de stedene han har vært.
Sist redigert av MsM : 22-02-08 kl 14:11.
|