|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Glamorøs
|
Sv: Å lytte til foreldres magefølelse
|
|
|
#22 |
|
Epikur
|
Sv: Å lytte til foreldres magefølelseSom Glitter og Gajamor så riktig påpeker; vi vet hva som skal til, ikke sant? Vi har kulturelle koder som stemmer overens med de som jobber der sine kulturelle koder, vi vet hva som skal vektlegges, vi vet hva slags ordbruk vi skal bruke og hvis man i tillegg kan hoste opp stammespråk, slik min helseutdannete mann kan, da er det uproblematisk. (men et desto større sjokk når man faktisk ikke får hjelp, men da gjør man noe med det, man klager, man anmelder, man ringer pressen osv.)
|
|
|
#23 |
|
er grønn og fin.
|
Jeg mener man har krav på den respekten uansett hvilken "klasse" man tilhører, og om man er over eller under den man prater med "klassemessig".
|
|
|
#24 |
|
Textrovert
|
Sv: Å lytte til foreldres magefølelseEn venninne av meg besvimte på badet, ble funnet nesten livløs av mannen. Hun hadde store smerter og klarte nesten ikke puste. De klarte det kunststykke å få en lege til å komme hjem til dem, men denne legen bare føyset det bort med at hun "sikkert bare hadde et angstanfall". Da hun endelig klarte å snakke litt selv, skjønte hun at hun måtte slå på stortromma for i det hele tatt å få hjelp. Hun var derfor raskt ute med å påpeke, som sant var, at hun var tannlege. Da var legen plutselig villig til å lytte. Hun endte opp på sykehus hvor det ble konstatert blodpropp i lungen. Hun sa til meg i ettertid: "Hadde jeg jobbet på Rema, hadde jeg vært død i dag."
|
|
|
#25 |
|
Epikur
|
Det mener jeg også. Jeg bare påpeker eksisterende klassebaserte forskjeller i hvordan folk blir behandlet i vårt såkalte klasseløse samfunn.
|
|
|
#26 |
|
Epikur
|
Så Polyannas tante har virkelig rett i at en mann ikke er en livsforsikring, men at man må ta seg utdannelse! Det er faktisk det aller aller lureste man kan gjøre.
|
![]() |
|
|