|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dette barnehagens oppgave?
Da synes jeg en bekymringsmelding til HS, evt. barnevern er på sin plass dersom det er hold i denne uttalelsen din. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Tror du helsestasjonen / barnevernet blir kontaktet hver gang barn ikke "følges opp" hjemme? Det hører vel heller til sjeldenhetene at de blir involvert. Det defineres vel strengt tatt ikke som "omsorgssvikt" hvis barnet får dårlig kosthold, ikke bry seg om barna får hjelp med lekser, mangel på stimuli, dårlig tøy som gjør at de blir våte / fryser osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Er dette barnehagens oppgave?Barnevernet har jo som nevnt plikt til å sende bekymringsmelding der det er behov, men jeg tror og har fått inntrykk av at det er en svært høy terskel for å varsle barnevernet, og at det er mye som "vanlige folk" anser som omsorgsvikt som godtas, ellers ville barnevernet vært enda mer overarbeidet enn dem er. Det er vel ingen hemmelighet at det mange tilfeller som ikke fanges opp.
![]() |
#4 |
Helt konge
|
Jeg vil definere slik at barn som generelt er våte, kalde, feilernærte og understimulerte lider under omsorgsvikt. De barna og deres foreldre trenger helt klart hjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
anglofil
Så man bør melde fra til barnevernet om de tilfeller der man mener barn får dårlig kosthold, har foreldre som ikke har evne, som ikke aktiviserer de, tar de med på aktiviteter osv. Dette gjelder fryktelig mange mennesker i mine øyne, barnevernet kan du umulig ha kapasitet til å blande seg inn i alle disse familiene .??... ***nei jeg er ikke perfekt selv*** Sist redigert av Lisa : 06-04-08 kl 13:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() |
#7 |
anglofil
Jeg tror du misforstår litt her... altså, for å si det direkte, hva gjør man med "dumme" folk da? Skal man ha IQ test å se om de kan ha omsorgen for barna sine? Det finnes veldig mange menneskser i dette land som ikke "vet bedre", de spiser dårlig mat selv som voksene .... de har ikke "evne" til å hjelpe barna med lekser for de er stokk dumme selv (siden du må ha det med teskje) .... det er ikke dermed sagt at de ikke er glade i barna sine hvis du skjønner hva jeg mener. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|