Sv: Smarte barn og norsk skole - et problem?
Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.
Jeg vet ikke hvilket innlegg du sikter til.
AlfaCharlie: Jeg lar meg ikke provosere ;-) Har ikke tid til noen lengre diskusjon. Nå leser jeg til eksamen. Så ha en fin dag 
Må forresten bare tilføye: At de er late var feil ord. Men at mange sliter meg fantasien det ser jeg daglig. De venter at noen voksne skal legge føringa...
Men det gjelder heldigvis ikke alle, men skremmende mange. De trenger å få tro på seg selv og at de kan klare noe uten at
en voksen skal gi dem alt før de kan utføre noe.
Jeg tror du tar feil. At du ikke vil diskutere med meg er en annen sak. At barn av i dag har en annen type fantasi enn da alt var så mye bedre før er vel ikke nødvendigvis en gal ting? Nei, de klarer kanskje ikke se for seg at en kongle er en ku, men guttungen min på fem har ingen problemer med å holde en brosjyre til et PS-spill foran seg og "lese" i et kvarter sammenhengende fra den.
Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.
Jeg skriver ikke helt det samme som AC skriver. En annen ting er at jeg tok ikke tak i spørsmålet han nevnte i forhold til informasjonssamfunnet. Der kan jeg svare at noen skoler er flinke til å bruke informasjonsteknologien, men der det er mange eldre lærere så er det dessverre dårlig med bruke av IT i undervisningen.
Jeg står ved at mange barn idag har lite initivativ selv. De venter at andre skal aktivisere dem. De har store forventninger til at alt skal være morsomt og mister raskt motivasjonen dersom de må jobbe for noe. Der har vi foreldre et stort ansvar.
No shit. Forklar meg gjerne hva du mente med den uthevede setningen. Er det noen som har sagt at vi skriver det samme? Næsj. Har jeg skrevet at du har skrevet noe du ikke har skrevet? (dæven, for en krøkkete setning.) Næsj.
Jeg føler meg mobbet. 
|