Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Babykasting

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-08, 11:35   #24
Nebbia
Passiv

Standard

Sv: Babykasting

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg har ikke sett videoen. Men jeg vil jo tro at når ingen har blitt skadet er det rimelig trygt. Hva med meg som to ganger om dagen putter ungene mine inn en bil - hvor det beviselig blir drept mange - og kjører av gårde? Mine handlinger må jo være verre enn dette?

Vaksine skal forhindre sykdommer som er uønsket av flere årsaker. Som med all medisinering er det bivirkninger, og for noen få kan faktisk en vaksine være farligere enn sykdommen. I et stort perspektiv vil derimot vaksinering lønne seg, selv om man på individnivå aldri har noen garanti for at vaksinen fungerer som den skal. På individnivå er derfor skepsis mot vaksine forstålig – og slett ikke absurd.

Å slippe et barn ned fra en 15 meters høyde er derimot absurd, fordi denne handlingen er fullstendig unødvendig. Ingen får bedre helse av å gå i gjennom dette ritualet. Allikevel er man villig til å utsette barnet for denne risikoen, og det er absurd. Hvis det aldri har skjedd noen ulykker ved å slippe barn utfor denne høyden, vil kjøring med barn i bil være farligere. Men her snakker man tross alt om en handling som har en nytteverdi, og da må man veie denne risikoen opp mot det å la være. Alt man gjør er forbundet med en viss risiko, men når man er villig til å risikere mer uten å få noe igjen for det, synes jeg handlingen blir meningssløs.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.