Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Når lot dere barnet få sitte forovervendt?
Så snart h*n vokste ut av babysetet 32 16,67%
Da h*n ble 2 år 37 19,27%
Da h*n ble 3 år 62 32,29%
Da h*n ble 4 år 61 31,77%
Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-08, 23:06   #301
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Ca 15 mnd, alle tre. Første fordi vi ikke visste bedre, de to siste fordi de kastet opp i bilen med jevne mellomrom.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 15:11   #302
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Første til hun var bare 8 mnd (takk og pris for at det gikk bra), andre til hun var 15 mnd og tredje til hun var 4,5 år. Man lærer så lenge man lever ikke sant

Gammel 10-01-14, 00:25   #303
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storesøster ble snudd et par måneder før hun fylte 5. Tvillingene var ganske nøyaktig 4,5 år. Mine har aldri hatt problemer med å sitte bakovervendt. Tvert om, Sigurd spydde på første turen han satt forovervendt.

Den største forbedringen med å få snudd dem var at det ble mye lettere å flytte stolene mellom biler. De bakovervendte var så og si permanent fastmontert i bilen. Beltestoler kan jo lett flyttes hit og dit, eller hives ut hvis man trenger plassen til noe annet. Men ungene hadde det helt ok uansett.

Gammel 10-01-14, 07:52   #304
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dei to eldste satt bakovervendt til dei var 3 år. Yngste blir 3 år i april og eg tenker at eg kjem til å snu han også dersom han er 15 kg. Har ikkje veid han på lenge, så anar ikkje kor tung han er.
Eg vil nemlig at han skal sitte i beltestol dersom eg snur han.
Han har veldig dårlig beinplass no, så eg håpar virkelig at han er 15 kg i april. Det går greit til og bra barnehagen og butikken osv, men på langtur har han det ikkje bra!

Gammel 10-01-14, 08:05   #305
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Det var en skikkelig gammel tråd! Jeg har i alle fall ikke svart i den før.

Mine unger er små ennå, eldstemann blir fire på seinvinteren, lillebror er to og et halvt. De blir storebrødre i juli, og vi har valgt å kjøpe ny bil for å kunne ha alle tre bakovervendt så lenge som mulig. Storebror sitter litt bøyd i beina, men det gjør ingenting. På langtur kan han bare ta av sko, så går det så bra, så. Han er lang og slank og sitter fint i Belogic minst et år til.

Gammel 10-01-14, 08:26   #306
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sikkert svart i den før. Storesøs var 5,5 år (!) da vi snudde henne, mellomsøs var 3, Pluggen var nesten 4 og minsten på 2 sitter bakovervendt, og skal det lenge enda.

Ingen av mine blir bilsyke og de er relativt enkle å ha med i bil.

Sist redigert av Skremmern : 10-01-14 kl 09:22.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 09:15   #307
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Gammel tråd, tror ikke jeg har svart, men jeg KAN ikke stemme.

Mine barn er hhv "snart tre" og "snart 5,5" og begge to sitter fortsatt bakovervendt uten umiddelbare planer om å snu noen av dem.

Gammel 10-01-14, 09:41   #308
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har sikkert også svart før, men eldstemann satt bakovervendt til han var litt over 6 år Lillesøster sitter selvsagt bakovervendt enda, og jeg antar vel at hun kommer til å sitte bakovervendt omtrentlig like lenge som storebroren.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 09:58   #309
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drive å dra opp gamle tråder på den måten, da?!

Gammel 10-01-14, 11:28   #310
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har heller ikke svart her, men mener jeg har svart i en tilsvarende. Uansett; det er kun tvillingene (som straks ble 5) som sitter forovervendt hos oss. De ble snudd da de var 4 1/2 om jeg ikke husker helt feil (mener vi snudde dem i juni i fjor, men skal ikke si det sikkert). Uansett var de over 4 år og 15 kg (såvidt).

Mellomste manglet 1-1,5 kg på å nå 15 kg (uten klær) sist vi veide ham, men det begynner å bli en liten stund siden. Han er 3 1/2 så han må sitte bakover en stund til, men det begynner å bli trangt med selen over skuldrene så han blir nok snudd til sommeren (han blir 4 år i sommer). Han er høyere enn tvillingene var på samme alder så det er nok grunnen til at han vokser fortere ut av setet.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 11:34   #311
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Denne var gammel ja.

Gammel 10-01-14, 11:55   #312
Molly

Molly sin avatar

Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eldste var nesten 3,5 år, yngste var litt over 5 år.

Gammel 10-01-14, 11:58   #313
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Eldste fylte nylig fem og satt bakovervendt fram til i fjor sommer. Han er lang for alderen, og spesielt ryggen er lang så da passet rett og slett ikke selene mer. Lillebror på snart 3 og lillesøster på 1 sitter selvsagt bakovervendt og skal gjøre det så lenge de kan.

Gammel 10-01-14, 12:24   #314
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg HAR svart før, og svarer igjen .
Storebror ble snudd da han var 2,5; han var stor og bilkjøring var veldig vanskelig med ham. Men jeg ville ikke gjort det igjen.

Lillesøster blir 4 i juni. Vi kjøpte nytt sete til henne da hun fylte 3 for å kunne fortsette å ha henne bakover. Jeg tipper hun sitter bakover til etter sommeren, men at vi snur når det igjen blir tid for mer klær. Hun er nok da nærmere 110 høy og veier nærmere 20 kg. Da er hun altså litt over 4 år.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 12:29   #315
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Storesøster satt bakovervendt til hun var 4 år og 7 måneder. Mellomsøster satt bakovervendt til hun var 4 år og 2 måneder (om jeg ikke husker feil.) Lillesøster er 3 år og 3 måneder, og kommer til å sitte bakovervendt minst like lenge som de to eldste.

"Lillesøster" satt bakovervendt til hun var godt over 6 år, hun nærmet seg faktisk 6,5 før hun ble snudd helt og fullt. Nåværende lillesøster fyller 5 i februar, og vi har ingen tanker om å snu henne med det første. Jeg vil tro hun blir sittende til hun passerer 6 også.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 13:06   #316
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Husker ikke om jeg har svart før, men yngste ble snudd i april i fjor da han var 4. 5 år og rundt 16 kg.

Gammel 10-01-14, 14:20   #317
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Apekatt #1 ble snudd i høst, da hadde han fylt fem år og passerte vektgrensa på 25 kg. Apekatt #2 blir nok sittende bakovervendt til han når samme vekt.

Gammel 10-01-14, 14:51   #318
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingen av trollene er snudd foreløpig, de nærmer seg 3,5år. Har ikke planer om å snu de enda heller, fungerer utmerket å ha de bakover.

Gammel 10-01-14, 15:06   #319
Gri

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Gamal tråd ja, men kan jo svare likevel. Eldste vart snudd da ho var litt over tre år. Nr 2 var eit par månadar over fire år, og minstemann vart nettopp snudd, han fylte fire i desember.

Gammel 10-01-14, 15:47   #320
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Vi snudde jenta da hun var 5 år og 2 måneder. Da skulle vi på langtur, og den eldre søstra ble lei av å få beina hennes i ansiktet.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.