|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Skal barnet delta i julegudstjeneste i regi av skole eller barnehage? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
159 | 76,08% |
Nei |
27 | 12,92% |
Vet ikke |
3 | 1,44% |
Annet |
20 | 9,57% |
Deltakere: 209. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?De skal de ja, og selvfølgelig skal de få være med og lære mer om hvorfor vi feirer jul. Og så snakker vi rundt det når de kommer hjem. Hadde turen gått til andre trossamfunn hadde det vært helt greit det og, og vi ville hatt samtale om hva som skjedde når de kom hjem. De tar neppe skade av å bli med noenplass tenker jeg.
![]() |
#22 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Jepp, hun skal på julegudstjeneste. Og jeg skal faktisk være med også.
![]() |
#23 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Barnehagen går ikke. Storesøster liker å gå i kirken, og synger nå i skolekoret, så hun gleder seg faktisk. Hun bare klager over at det er langt å GÅ dit.
![]() |
![]() |
#24 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ja, selvsagt. Både skolen og barnehagen skal dit.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Dec 2008
![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Barnehagen vår arrangerte tur til kirken for halvannen uke siden ja. Sist redigert av Maia : 12-12-08 kl 20:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
maler
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Jeg tror ikke barnehagen har julegudstjeneste... mulig de har et opplegg i kirken, men ingen gudstjeneste. Eldstemann skal være med på skolegudstjeneste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?(Hva gjør barna i barnehagen som ikke deltar på gudstjeneste? De har vel ingen tavle å tegne på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ß˙*∂ü*∂éé?
Medlem siden: Aug 2007
![]() Re: Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage iSkolen driver ikke med slikt, barnehagen skal, men ungene her skal selvsagt ikke være med.
![]() |
#29 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Re: Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehaHer er det julegudstjeneste med skolen, og barnehagen besøkte også kirken og så på den store julekrybben før jul. Selv om jeg ikke vanligvis går i kirken syns jeg det er fint at ungene kan få med seg den biten av historien rundt julen også - ikke bare nissen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Skolebarnet skal ikke. Jeg har aldri opplevd at en barnehage går i kirken. Da hadde jeg falt av stolen av sjokk. Så nei, barnehagebarnet skal heller ikke i kirken.
![]() |
#31 |
Pauset
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ja, minstejenta mi skal. Jeg husker det som en hyggelig tradisjon da jeg var liten. Det var gjerne noen medelever som framførte juleevangeliet, det var levende lys og jeg var glad i å synge. Samme er det nå. Var på en skolegudstjeneste i fjor. Det var 100% barnas stund. De var hele tiden aktive med sang og teater. En fantastisk prest som bandt det hele sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Høres ut som om enkelte skoler krever at man til og med tar barna ut av undervisningen.
![]() |
#33 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ja, begge skolebarna mine skal. Barnehagebarnet var i kirken i forbindelse med Lucia i går.
![]() |
![]() |
#35 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ja, heldigvis får de vært med på skolegudstjeneste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ja.
![]() |
#37 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Vår barnehage går ikke i kirken. Hvis de hadde gjort det, så hadde jeg ikke hatt betenkligheter med å sende snupp avgårde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Just me
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Hvis 1. klassingen min vil i kirken så skal mannen min være med og forklare henne hva de snakker om osv. Da kateketen var i bhg til minste jenta var også mannen min der og forklarte for henne hva dette dreier seg om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ungene mine skal delta, alle fire
![]() |
#40 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Vi er ikke kristen.
![]() |
|
|