|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#3 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetJeg tror mange artister kunne hatt godt av en manager som "jobbet" litt mindre. :har sett min andel av hysteriske brev og kommentarer fra managere, for så å møte en artist som ikke syns det var så veldig nøye om hånddukene er gule istedenfor sitrongule.:
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetMen altså: Om man vokser opp med foreldre /en forelder som jobber redusert eller ikke i det hele tatt for å få tid sammen med barna og tid til husarbeidet (som jeg forstår ikke gjøres mens ungene er hjemme eller våkne). Hvor godt forberedt er man når den virkelige verden treffer en med et smell? Jeg vet godt hvor lite arbeid min mann trodde husarbeidet var når vi møttes. Han har nemlig vokst opp med en hjemmeværende mor. Det tok år før han i det hele tatt begynte å gjøre noe som helst av den sorten, og da kun pga. at han hadde vært i permisjon hjemme med barn, og plutselig erfarte at ingenting gjorde seg selv. |
|
|
|
#5 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet
Ja - jeg vil ikke en gang kalle det en brannbombe, men en plausibel forklaring på hvorfor mange par har ulikt syn på når for eksempel kjøkkenet er ryddig og pent.
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Eller manageren som var helt nazi på at bandet skulle ha fire kasser øl, og når bandet kom så viste det seg at ingen av dem drakk.
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetFoF: Det tror jeg er et veldig godt poeng.
|
|
|
#8 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Det tror jeg også. Curlingbarna får det tøft når de gror til og skal klare seg selv. Eller - må de noen gang klare seg helt selv? Ikke på samme måte som forrige generasjon og de før der igjen måtte tror jeg. |
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetJeg ville nok ikke sluttet å jobbe selv om jeg hadde hatt en steinrik mann. Ikke sikkert jeg ville jobbet like mye, men jeg hadde ikke "bare gått hjemme". |
|
|
|
#11 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetJeg synes mange her er i overkant strenge med sine medsøstre her altså! (Og jeg har bare skummet tråden, det får være grenser på en måte.) Det er litt snålt, for FP er vanligvis nesten overempatisk til tider synes jeg.
|
|
|
|
#12 |
|
Fjellpiper
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Mother of Dragons
|
Tja, for min del så føler jeg det temmelig uhøflig å være noe annet enn grei til de som er utbrente og trenger trøst, selv om jeg egentlig mener at de bør sparke mannen i gang hjemme og fortsette å gå på jobb.
|
|
|
#14 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetDenne sangen til Finn Kalvik hørte jeg på radioen i dag, og den fikk meg til å tenke på denne tråden her:
|
|
|
#15 |
|
Tidsklemma
|
Jeg håper og tror at vi kommer dit, jeg tror bare det tar tid og at det må et nytt generasjonsskifte til. Det tar tid å endre holdinger, å endre et helt samfunn, for det er jo egentlig der det ligger. Jeg syns menn er mye mer delaktiv i hjem og barneoppdragelse nå enn i feks foreldregenerasjonen vår, og så lenge utviklingen fortsetter i den retningen, så tror jeg at den biten vil jevne seg mer og mer ut etterhvert. (Håper jeg da)
|
|
|
|
#16 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetPoeng til det påfallende i at man gjerne blir oppmuntret til (delvis eller hel) sykemelding for å "ta seg inn", men altså ikke til å gjøre akkurat dette forebyggende grepet.
|
|
|
#17 |
|
Vaklende
|
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetMissa, selvsagt er det ting som kan bli litt ekstra, og jeg er mer enn enig i at denne diskusjonen ble spiss. Men jeg er også enig i at noe kan være et samfunnsproblem selv om de valgene den enkelte tar er rasjonelle. Det er jo nettopp når rammene rundt er "feil" at "dumme" valg blir rasjonelle. Vi har diskutert litt mye på forskjellige plan her i denne tråden, og det er stor forskjell på å diskutere ut fra om man er blant dem som velger å jobbe litt redusert som alternativ til stadige sykemeldinger (der er jeg litt enig med deg) eller om man rett og slett ønsker seg litt bedre tid til egenaktiviteter og "kos". |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Fjellpiper
|
Må si meg enig her også. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Vaklende
|
Fnis. Jeg var vel ganske enig med Missa egentlig, så helt uten futt er du vel ikke ennå. Jeg synes bare at det er viktig å kunne diskutere rammene rundt valgene vi tar. Jeg skal selv jobbe redusert i høst, og mener at det er nødvendig og rasjonelt, samtidig synes jeg det er kjipt at jeg dermed bidrar til å forsterke en samfunnstrend jeg ikke er begeistret for. To tanker osv. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetDet ligger et visst personlig ansvar i å holde hodet over vannet mener jeg. Og da tenker jeg på hverdagen, ikke unntakstilstander. Flere av damene jeg jobber sammen med klager over at de må gjøre "alt", de smører matpakker til digre unger, kjører og henter overalt, gjør det meste av husarbeidet, etc etc. Men det merkelige er at det virker som om de egentlig liker å ha det slik også, for nåde den som kommer med forslag til endringer. |
|
|
|
![]() |
|
|