|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?Lærer/adjunkt/lektor-stigen går til 16 år, men jeg troooor fagarbeiderstigen bare går til 10 år.
|
|
|
#2 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?Førskolelærer i kommunen går bare til 10år. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?
Jepp, når topplønn i april. Gleder meg til litt mer penger.
|
|
|
#5 |
|
Tittel og tittel....
|
Nei, det tror jeg ikke. Lønnstigen er etter utdannelsen sånn som jeg har forstått det.
|
|
|
|
#6 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Nei, men vi har noen færre undervisningstimer. Hvor mye mindre avhenger av hvilke fag vi underviser. Jeg underviser 22 timer, vanlig for barnetrinnet er vel 25.
|
|
|
#7 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?At førskolelærere har en topplønn etter 10 år er en stor vits! Det gir virkelig ingen mening å klage over at man har for få førskolelærere her i landet når det legges så elendig tilrette. Hvem var det som fant ut at førskolelærere ikke behøver å stige mer i lønn? Skikkelig irriterende (og jeg er ikke førskolelærer).
|
|
|
#8 |
|
Øyboer
Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?Ja. Det gjør at veldig mange slutter som pedagogisk leder når de har vert i jobben noen år. Trist for erfarne førskolelærere trengs for å få god kvalitet på barnehagen. Vi har bare 1 igjen med erfaring nå mens vi er 9 førskolelærere på 5 avdelinger. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Vel, hvis man så gjerne skulle ha byttet, hvorfor gjør man det ikke da? :skjønner ikke poenget: |
|
|
|
|
|
#11 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?Ja, men tallet Sokk oppgir er jo nesten 100.000 lavere.
|
|
|
#13 |
|
trøtt
|
Eh, ja.
|
|
|
#14 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?Uten å være sikker så tror jeg at Oslo Kommune har en egen lønnsstige for lærere som gjør at de kommer dårligere ut enn lærere i resten av landet. Noen som vet dette sikkert ?! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Øyboer
Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?Jeg har begynnerlønn på 350 000. Men er ikke så mye å stige før man stopper opp desverre. Får litt for videreutdannelse også når de er ferdig. Man har grei lønn når man er nyutdannet, men det er deprimerende at man aldri får så mye mer. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?Man må over i styrerstilling (hvor begynnerlønna her er på 470 000), eller ta master i spes.ped for å få mer i lønn. Syns det er helt ok jeg, for ped.leder er ikke noe jeg kunne tenke meg å være for resten av livet.
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Også her kommer man jo lett inn med andre yrker - er man tekniker hele livet så stiger heller ikke lønna inn i himmelen. Man må spesialisere seg og strekke seg videre for å øke lønn etterhvert. |
|
|
|
#19 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Vel, i utdanningssektoren stanger man rimelig fort hodet i taket lønnsmessig. Jeg vil anta at en tekniker tjener omtrent det samme som en rektor. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er svært få som får økonomisk gevinst av å ta en mastergrad i spesialpedagogikk hvis de fortsetter å være i barnehagen. Jeg kjenner ihvertfall ingen som har fått noe særlig kompenasjon for videreutdanning.
|
![]() |
| Emneord |
| klassiker, planleggingsdag |
|
|