|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)
Jeg ser at det kan skje, men jeg tenker at om så skjer om foreldrene feks ikke gir utrykk for at de er glad for å se igjen ungen, og at de heiser på skuldrene (vill spekulering). Greit å ikke få panikk, men jeg mener man bør være ganske lettet og flau når man til slutt henter barnet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Originala
|
Joda, det er ingen krise at det sendes en bekymringsmelding. Jeg mener terskelen skal være lav for det, men dersom antakelsen om at barn har byttet på hvor de har sittet stemmer, så er det neppe slik at seksåringen ikke ses eller tas vare på av foreldrene. De manglet bare rutiner for å sikre at alle var der de skulle være. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)Jeg syns faktisk at det var langt mer merkelig at hotellfyren tok ungen med seg i bilen og begynte å kjøre rundt på jakt etter foreldrene.
|
|
|
#5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
*_*
|
Det sto det ingen ting om på Aftenposten, der jeg leste saken. Ja, det var litt rart, men de ble sikkert litt på styr og opptatt av å rekke de voksne før de forsvant med en ferge eller noe sånt.
|
|
|
|
#9 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik leste jeg det også. Synes det virker som de hadde et veldig sterkt engasjement for å hjelpe guttungen selv om jeg synes det å kjøre på leting etter dem blir uklokt, samtidig forstår jeg det om du ikke finner annen måte å hjelpe på. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Akkurat dét reagerer jeg også på, og ja det er trist. Ekskluderende, rett og slett.
|
|
|
#11 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)Dumt å spekulere for mye utifra denne artikkelen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Shake it out!
|
Norsk mor og 6-åring som ikke kunne mye norsk? Høres snodig ut!
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Storesøster går på en internasjonal skole. På hennes trinn og de som er året yngre er det flere barn som ikke snakker norsk. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)Altså, gutten ble gjenglemt og familien måtte få beskjed før de oppdaget at han var borte. Da syns jeg en barnevernsmelding er helt på sin plass!
|
|
|
#17 |
|
Absolut ateist
|
Selvsagt, men det gidder jeg ikke. Det blir bare ren spekulering.
|
|
|
#18 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Absolut ateist
|
Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)Ja, men der borte er de jo hysteriske på sånt. Enkelte jeg har snakket med mener at man ikke engang kan la ungene være inne i huset mens man er hos naboen eller i hagen e.l. For det kan jo begynne å brenne. Eller noe.
|
|
|
#20 |
|
Shake it out!
|
Hehe, jeg kjenner noen tilsvarende hysteriske i Norge
|
![]() |
|