|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Absolut ateist
|
Sv: I lys av en del andre tråderJeg trodde ikke det hadde vært snakk om det her. Jeg må ha misforstått.
|
|
|
#2 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I lys av en del andre tråder
Som sagt; jeg er ikke helt oppdatert på de trådene så det er godt mulig at jeg er den som er på bærtur i febertåka.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: I lys av en del andre tråderMan kan sette klare grenser selv om man også gir uttrykk for at man faktisk skjønner hva som foregår. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
|
Selvfølgelig kan man sette grenser og skjønne hva som foregår.... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Expired
Næsj, viktig var det vel ikke. Men det slo meg liksom...:følger med i timen: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Expired
Når jeg tenker over det, er det egentlig ganske viktig likevel. Hvordan kan man først si at man ikke har snakket med sine tenåringer om prevensjon og sex i det hele tatt, for så å "etterhvert komme på" at man likevel har gjort det? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Moden
|
Det er virkelig frustrerende å se hvordan du og noen andre MÅ finne negative sider i andres innlegg og plukke de i fillebiter.
|
|
|
#8 |
|
Pauset
|
Jeg sitter full av bandasjer på armen så jeg får ikke svart så langt nå.
Jeg blir litt oppgitt nå. Jeg svarte på innlegget fra Go/jenta. Jeg så ikke ditt innlegg før senere....... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: I lys av en del andre tråderJeg har på følelsen at ungdommene har mye mere informasjon om sex nå enn hva vi hadde da vi var ung. Likevel hender det ulykker.
|
|
|
|
#10 |
|
Men først, kaffe!
Dette er ikke sammenlignbart. Sex er noe man har for lystens skyld, og da mener jeg lysten på sex i egenskap av seg selv, ikke i egenskap av et kontantkort. Hvis man selger kroppen sin for tjenester blir det jo et overgrep, for da er det ikke sexen man har lyst på. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Moden
|
Mener du at alle ungdommer som har sex fra 14-16 års alder har lyst på sex?
|
|
|
#12 |
|
Men først, kaffe!
Nei, det kan jeg jo ikke påstå, men hvordan dro du den konklusjonen? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Moden
|
Sv: I lys av en del andre tråderDette skrev du og da lurte jeg på om du mener alle ungdommer har sex fordi de har lyst på det.
Poenget mitt er at ungdom ikke er istand til å ta den avgjørelsen fordi de ikke har livserfaring nok til å se konsekvensene av sine egne handlinger.
|
|
|
#14 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Jeg må bare
Det kan godt være det. Mange her inne forstår deg tydeligvis helt feil, ettersom du har fått "strutsestempelet". Jeg forstår deg helt feil. Du klarer kanskje ikke å forklare meg hva du mener?
Og her blir jeg bare... stum. Hvordan har du klart å dra dette ut av diskusjonene? Man kan anerkjenne ungdomskulturen som en realitet, uten å være enig. Som Kie sier - grøftefyll er aldri OK. Men jeg vil kunne være tilgjengelig om det skjer. Fyllesex som fjortenåring er heller ikke OK. Men dersom det skulle skje, vil jeg det skal være med kondom.
Og fra en annen planet - det er ikke greit å ha sex for ting. Var det et overraskende svar?
|
|
|
#15 |
|
weird
Veldig, veldig mange overgrepsofre har sex de egentlig ikke har lyst på (selv om de later som om de har det) og helt uten å få kontantkort etc. for det. Jeg ville ha blitt meget betenkt om min tenåring stadig vekk hadde sex med andre og allerede påstod at hun klarte å ha "sex uten følelser" osv. Altså kompissex.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Men først, kaffe!
Ja, og jeg er ikke uenig i det. Men igjen, da har man sex for å oppnå noe annet et tilfredstillelse av egene seksuelle lyster. Feks sex for å bli akseptert, populær, følelse av å ikke være verdt mer o.l. Det vil jo da si at man bruker sex som en byttevare, og det blir igjen et overgrep. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Absolut ateist
|
Hva? For noe tull. For at det skal være et overgrep må det være en overgriper. Du mener vel ikke seriøst at h*n som har sex med en person som har sex for å føle seg verdt noe skal få en psykolog til å analysere hvorfor denne personen har sex? Jeg har hatt både ons´er og sexvenner og jeg kan ikke akkurat påstå at jeg har spurt dem om hvorfor de har et seksuelt behov. Er jeg da en mulig overgriper?
|
|
|
#18 |
|
Men først, kaffe!
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
weird
Poenget mitt er vel at mye rart kan se ut som kompissex på overflaten, uten at det er kun det.
|
|
|
|
|
#20 |
|
Moden
|
Det er akkurat slike fremstillinger jeg har prøvd å sette ord på, det er nok sjeldent at ungdom har sex fordi de har lyst på det, men de er som du sier veldig flinke til å overbevise omgivelsene om at de vet hva de gjør og at det er av fri vilje. Jeg tror også at de i noen tilfeller tror på det selv...
|
![]() |
|
|