Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommer

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-11, 09:48   #1
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommer

Ja, her i heimen har vi nå hatt sjukdom siden søndag og det er typisk at det skjer nå som mannen er borte. Han er nemlig å fikser vannlekasje i den leiligheten vi prøver å få solgt. På søndag får minstemor plutselig høy feber. Hun hadde høy feber på mandag og tirsdag og så kom prikkene på beina og armene og i bleieområdet. Ja, mest sannsynlig en av disse barnesykdommene med andre ord. Natt til onsdag begynner eldstefrøkna å kaste opp og jeg må atter en gang ringe en lite blid sjef å fortelle at jeg må bli hjemme.

I går ettermiddag får jeg mail om at jeg nå har brukt tre syktbarn dager og at jeg nå må ha legeerklæring. Jaha, tenker jeg. Litt merkelig å skulle plage overarbeida leger med sånt, men er det regler så er det regler. Jeg ringte legen og de har ikke kapasitet til å ta oss inn. "Ta oss inn!?" sier jeg. "Nei det vil jeg ikke uansett, ungen spyr, jeg går ingen steder. Jeg treger jo bare en legeerklæring, jeg."

Legen stiller seg uforstående til sjefens anmodning og sier det ikke burde være vanskelig å skjønne at man må være hjemme med sjuke unger. Jeg kan jo bruke egemelding, sier han. Å, kan jeg bruke egenmelding når jeg ikke er syk? Ikke egentlig, men jeg kan jo ta med sjuke unger på jobb og se om sjefen liker det bedre?!

Jaja, lege med humoristisk sans. Hurra!

Nå krysser jeg bare fingrene for at ikke minstemor også begynner å kaste opp. I så fall ringer jeg på jobb og forteller at jeg er syk. Jeg kan nemlig være borte i 8 dager i følge legen. Så det gir både meg og babyen god tid til å kaste opp å bli frisk igjen.

Åja, jeg tror jeg også blir syk. Vaska oppkast i ett døgn. I'm doomed!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.