|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerLegen har ringt tilbake og jeg kan komme å hente legeerklæringen i morgen. Dette er kun en papirmølle og ikke noen forsikring om at folk ikke lyver eller misbruker ordninger. Jeg har fortalt legen at ungene er syke og legen skriver en erklæring om hva jeg har sagt.
![]() |
#42 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerJeg klarer ikke å tørke spy engang, så det hadde vært helt uaktuelt å tatt med ungene i bilen. Har heldigvis en lege som en helt sikkert kunne forklart ting over telefon og ordnet opp i ettertid om han måtte sett ungen. Jeg hadde aldri i livet dratt ut en spysjuk unge. Da måtte det vært i karantenedagene etterpå, men det er jo utrolig dumt og utsette mange andre for smitte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Borte
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerJeg har aldri opplevd at legen har krevd personlig oppmøte med spyende barn for å få skrevet ut legeerklæring eller til og med sykmelding om jeg selv har vært veldig syk. Som regel gir de uttrykk for at smittsomme barn og voksne er uønsket på legekontoret om det er kjent sykdom. Jeg kan heller ikke tenke meg at det finnes veldig mange leger som krever at man kommer ned med spyende barn, så den delen av diskusjonen blir mer teoretisk enn realistisk for meg.
![]() |
#46 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommer
Eller en liten vareprøve i posten kanskje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
Men det er vel ikke noen vits å bli spiss med meg? Som andre her skriver er jo dette vanligvis problemfritt, ordner seg for det meste per tlf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Men du skriver jo at dette gjøres for å forsikre at ingen misbruker ordningene og tuller med putene under armene våre, men det gjør jo ikke det når man bare ringer legen og ber om å få en erklæring og får det.
![]() |
#51 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerJeg har aldri måttet skaffe legeerklæring om jeg har vært mer enn 3 dager borte, men det skjer jo sjelden da.
![]() |
#52 |
maler
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerDet der er vanskelig. På en side er det jo forståelig at arbeidsgiver vil sikre seg at dette ikke misbrukes. På den andre siden er det misbruk av akuttimer på legekontoret. Og det er ikke lov å skrive en erklæring eller en sykmelding på en pasient man ikke har sett, det er det som virkelig ikke går her egentlig. Selv om jeg vet det gjøres fordi systemet er som det er og umulig å håndtere på annen måte uten at det blir uforholdsmessig ille for barnets foreldre.
![]() |
#54 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerMen kan ikke det være samme regelen på barn som på voksne? Iallefall i IAbedrifter, jeg klarer ikke helt å se den store forskjellen på om jeg må være hjemme selv i 5-6 dager eller om ungene må være hjemme såpass lenge.
![]() |
#55 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerSom arbeidsgiver er det viktigste for meg å behandle folk likt og forutsigbart.
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av Billa : 20-10-11 kl 19:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Textrovert
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerHva mener du med "i løpet av de tre dagene man er hjemme"? Man drar jo ikke ungen med til legen dag 2, bare sånn i tilfelle rottefelle man skulle trenge en legeattest dag 4?
![]() |
#57 |
Tittel og tittel....
|
![]() |
#58 |
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerjeg tenker slik at dersom man ringer til legen for å få en legeerklæring, så er nok terskelen høyere for å lure enn om man kun ringer inn til arbeidsgiver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Ok, men når man VET at det er en sykdom som krever tid før man igjen kan levere ungene på skolen eller i barnehagen, og man VET at hver forelder kun har 3 dager som de kan være hjemme (sammenhengende), da er det naturlig å ha en plan for hvordan man skal løse problemstillingen. Hvis legeerklæring er greia man lander på, så bør det kunne la seg gjør å være i forkant og benytte en av dagene. Som arbeidsgiver hadde jeg også godtatt en erklæring skrevet på dag 4.
![]() |
#60 |
Sviiisj!!
|
Hvis barn 1 er syk i 3 dager, og så er barn 2 syk i tre dager, hvordan skulle man liksom ha planlagt dette? Og ja, såklart godtar du en legeerklæring skrevet på dag 4, det er jo hele poenget med legeerklæring etter de 3 egenmeldingsdagene. Det er ikke spesielt snillt eller fleksibelt av deg, altså.
![]() |
|
|