Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommer

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-11, 15:22   #41
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommer

Legen har ringt tilbake og jeg kan komme å hente legeerklæringen i morgen. Dette er kun en papirmølle og ikke noen forsikring om at folk ikke lyver eller misbruker ordninger. Jeg har fortalt legen at ungene er syke og legen skriver en erklæring om hva jeg har sagt.

Jeg mener det er å kaste bort legens tid og krefter. En legeerklæring gitt over telefon er ikke mer verdt en en egenmelding direkte til arbeidsgiver.

(legger til at ungen ikke har spydd i fire dager til ende, jeg har to barn som er eller har vært syke med hvert sitt. Frøkna har spydd siden natt til onsdag. Hun har ikke kastet opp idag (enda) så hva skal legen se etter når vi kommer til han da?

Eller skal jeg vise fram prikkene på beina til minstemor og si: "se hun har vært syk, jeg lyver ikke!" Har ikke legene viktigere saker og ting å henge fingrene i?

Ja, jeg synes regelverket er merkelig og dette gjelder ikke egenmeldingsdager. Når jeg er syk kan jeg være hjemme i 8 dager før jeg trenger erklæring fra legen. Vi har ti syktbarndager dager i året, etter det må en ta ut ulønna permisjon så hvis det er en ordning det virkelig ikke lønner seg å tukle med så må det være denne.

Til sammenligning har vi 24 egenmeldingsdager.

Gammel 20-10-11, 15:26   #42
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke å tørke spy engang, så det hadde vært helt uaktuelt å tatt med ungene i bilen. Har heldigvis en lege som en helt sikkert kunne forklart ting over telefon og ordnet opp i ettertid om han måtte sett ungen. Jeg hadde aldri i livet dratt ut en spysjuk unge. Da måtte det vært i karantenedagene etterpå, men det er jo utrolig dumt og utsette mange andre for smitte.

Skjønner jo at arbeidsgiver vil ha lege erklæring etter 3 dager, men har en f.eks. 3 unger som blir syke på rekke og rad så må det være rom for å få ordnet ting over telefon eller i ettertid. Såpass smidig bør både lege og arbeidsgiver være i en unntakstilstand. For dette skjer jo ikke akkurat hver måned.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 15:36   #43
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

I gamle dager kom legevakten hjem til folk, gjorde de ikke? Det var tider det.

Jo det husker jeg godt. Vi ungene lå på hver vår sofa med halsbetennelse og legen gikk fra sofa til sofa og kikket i hals og ører og etterlot seg en flaske med tykk rosa penicillin.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 15:36   #44
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri opplevd at legen har krevd personlig oppmøte med spyende barn for å få skrevet ut legeerklæring eller til og med sykmelding om jeg selv har vært veldig syk. Som regel gir de uttrykk for at smittsomme barn og voksne er uønsket på legekontoret om det er kjent sykdom. Jeg kan heller ikke tenke meg at det finnes veldig mange leger som krever at man kommer ned med spyende barn, så den delen av diskusjonen blir mer teoretisk enn realistisk for meg.

Bra det ordnet seg og at du fikk forklart legen hva han skulle gjøre.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 15:37   #45
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje et bilde til arbeidsgiver av en unge over spybøtta er bedre måte å dokumentere på?

Gammel 20-10-11, 15:39   #46
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Kanskje et bilde til arbeidsgiver av en unge over spybøtta er bedre måte å dokumentere på?

Eller en liten vareprøve i posten kanskje?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 15:47   #47
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Eller en liten vareprøve i posten kanskje?

Men det kan du jo bare ha faket.

Eh.. Det kan man vel med bilde også.
*photoshopTM*

Gammel 20-10-11, 16:34   #48
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

M^2.. Du kan gjerne komme med praktiske råd, men kan du gi meg et praktisk råd ... Du hadde sikkert klart det, men jeg hadde nok taklet det veldig dårlig. Jeg syntes det var vanskelig nok å takle det å ha en unge som oppholdt seg i dusjen, en over bøtta og en over do om ikke jeg skulle dra dem i bil til legevakt i tillegg.

Men det er vel ikke noen vits å bli spiss med meg? Som andre her skriver er jo dette vanligvis problemfritt, ordner seg for det meste per tlf.
De gangene jeg har vært inne med spysjuk unge har det ikke vært smittsomt men andre grunner til legetilsyn. Og gudskjeliv har jeg bare ett barn og aldri måttet håndtere det problemet x3 og heller ikke hatt noen grunn til å løse akkurat det problemet.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 16:38   #49
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Men det er vel ikke noen vits å bli spiss med meg? Som andre her skriver er jo dette vanligvis problemfritt, ordner seg for det meste per tlf.
De gangene jeg har vært inne med spysjuk unge har det ikke vært smittsomt men andre grunner til legetilsyn. Og gudskjeliv har jeg bare ett barn og aldri måttet håndtere det problemet x3 og heller ikke hatt noen grunn til å løse akkurat det problemet.

Jeg ble bare litt oppgitt. Det hørtes ut som om det praktiske var enkeltpenkelt bare man var flink nok.

Gammel 20-10-11, 17:04   #50
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Men du skriver jo at dette gjøres for å forsikre at ingen misbruker ordningene og tuller med putene under armene våre, men det gjør jo ikke det når man bare ringer legen og ber om å få en erklæring og får det.

Er ordet mitt til legen mer verdt enn det jeg sier til min arbeidsgiver?

Til syvende og sist går det på tillit til meg som arbeidstaker. Det er derfor jeg mener ordningen er tullete.

Det må være et paradoks at man kan ta ut 8 egenmeldingsdager i slengen uten legeerklæring og kun tre syktbarndager? Eller det at jeg som enkeltperson kan være syk 24 dager i året mens ungene har 20 på deling?

(tallene over gjelder IA bedrift)

Gammel 20-10-11, 18:38   #51
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri måttet skaffe legeerklæring om jeg har vært mer enn 3 dager borte, men det skjer jo sjelden da.

Jeg er på en måte enig i at det er noe merkelig at det er annerledes når det gjelder barn enn seg selv(i IAbedrifter), og iallefall dersom løsningen er å ta en tlf til legen der vedkommende skriver en bekreftelse uten å ha sett ungen. Men når reglene er slik så må man jo følge dem.

Gammel 20-10-11, 19:28   #52
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det der er vanskelig. På en side er det jo forståelig at arbeidsgiver vil sikre seg at dette ikke misbrukes. På den andre siden er det misbruk av akuttimer på legekontoret. Og det er ikke lov å skrive en erklæring eller en sykmelding på en pasient man ikke har sett, det er det som virkelig ikke går her egentlig. Selv om jeg vet det gjøres fordi systemet er som det er og umulig å håndtere på annen måte uten at det blir uforholdsmessig ille for barnets foreldre.

Gammel 20-10-11, 19:31   #53
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble bare litt oppgitt. Det hørtes ut som om det praktiske var enkeltpenkelt bare man var flink nok.

Det var ikke sånn ment

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 19:38   #54
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Men kan ikke det være samme regelen på barn som på voksne? Iallefall i IAbedrifter, jeg klarer ikke helt å se den store forskjellen på om jeg må være hjemme selv i 5-6 dager eller om ungene må være hjemme såpass lenge.

Gammel 20-10-11, 19:40   #55
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som arbeidsgiver er det viktigste for meg å behandle folk likt og forutsigbart.

Av den grunn håndheves reglene for velferdspermisjoner på samme måte for alle ansatte, slik at det ikke blir forskjellige dokumentasjonskrav for de som muligens utnytter systemene og de jeg med sikkerhet vet _ikke_ gjør det. Et misbruk av ordningen medfører at jeg tar vekk denne fordelen for en periode. Å bruke EGNE sykedager når ungene er syke, fremfor å ta ulønnet fri, skaffe legeerklæring eller få far på banen, hadde sannsynligvis gjort at jeg ikke lenger følte at det var tillit nok mellom arbeidsgiver og arbeidstaker til at en egenmeldingsordning var riktig å fortsette med.

Jeg forundres over den enorme problematiseringen som gjøres over vanlige sykdommer, og at det nærmest er umulig å ta med seg barn med omgangssyke ut av huset i løpet av de 3 dagene man vitterlig kan være hjemme med egenmeldt fravær. Det er godt mulig at de som har svart i tråden ikke har en medforelder som også kan bidra, for i svarene som er gitt er det ikke noe sted tatt høyde for at det er to voksne som kan avhjelpe hverandre når barna er syke.

Sist redigert av Billa : 20-10-11 kl 19:45.
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 19:41   #56
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva mener du med "i løpet av de tre dagene man er hjemme"? Man drar jo ikke ungen med til legen dag 2, bare sånn i tilfelle rottefelle man skulle trenge en legeattest dag 4?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 19:47   #57
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Som arbeidsgiver er det viktigste for meg å behandle folk likt og forutsigbart.

Av den grunn håndheves reglene for velferdspermisjoner på samme måte for alle ansatte, slik at det ikke blir forskjellige dokumentasjonskrav for de som muligens utnytter systemene og de jeg med sikkerhet vet _ikke_ gjør det.

Jeg forundres over den enorme problematiseringen som gjøres over vanlige sykdommer, og at det nærmest er umulig å ta med seg barn med omgangssyke ut av huset i løpet av de 3 dagene man vitterlig kan være hjemme. Det er godt mulig at de som har svart i tråden ikke har en medforelder som også kan bidra, for i svarene som er gitt er det ikke noe sted tatt høyde for at det er to voksne som kan avhjelpe hverandre når barna er syke.

Jeg har ikke en medforelder, men jeg hadde vel fått noen til å hjelpe meg om det var nødvendig. Nå er jeg i den situasjonen at min arbeidsgiver ikke har krevd noen legeerklæring. Det har vel skjedd en gang at lillebror var syk mer enn 3 dager og da skrev jeg bare vanlig egenmelding på barns sykdom.
Men jeg tenker at dersom legen bare skriver en erklæring utenå ha sett barnet så er det jo egentlig bare tull med hele erklæringen.

Gammel 20-10-11, 19:51   #58
Sonar

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

jeg tenker slik at dersom man ringer til legen for å få en legeerklæring, så er nok terskelen høyere for å lure enn om man kun ringer inn til arbeidsgiver.

noen regler er firkantet, men slik er det nå. Forstod dette var en spesiell situasjon for HI da mannen var på reise denne uken. Det er vel normalt å dele opp sykedager over flere dager når det er mulighet for det.

Klart man klarer å ta med ungen(e) ut om man bare må! Men kan man unngå så gjør man jo det.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 19:52   #59
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hva mener du med "i løpet av de tre dagene man er hjemme"? Man drar jo ikke ungen med til legen dag 2, bare sånn i tilfelle rottefelle man skulle trenge en legeattest dag 4?

Ok, men når man VET at det er en sykdom som krever tid før man igjen kan levere ungene på skolen eller i barnehagen, og man VET at hver forelder kun har 3 dager som de kan være hjemme (sammenhengende), da er det naturlig å ha en plan for hvordan man skal løse problemstillingen. Hvis legeerklæring er greia man lander på, så bør det kunne la seg gjør å være i forkant og benytte en av dagene. Som arbeidsgiver hadde jeg også godtatt en erklæring skrevet på dag 4.

Jeg synes det blir vel tilbakelent og nevermind å ikke planlegge for ulike scenarier når man benytter velferdsgoder i arbeidslivet. Tilfelle rottefelle er bare bra, og man burde ha plenty av tid til å tenke litt fremover når man allikevel er hjemme.

Gammel 20-10-11, 19:58   #60
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Ok, men når man VET at det er en sykdom som krever tid før man igjen kan levere ungene på skolen eller i barnehagen, og man VET at hver forelder kun har 3 dager som de kan være hjemme (sammenhengende), da er det naturlig å ha en plan for hvordan man skal løse problemstillingen. Hvis legeerklæring er greia man lander på, så bør det kunne la seg gjør å være i forkant og benytte en av dagene. Som arbeidsgiver hadde jeg også godtatt en erklæring skrevet på dag 4.

Hvis barn 1 er syk i 3 dager, og så er barn 2 syk i tre dager, hvordan skulle man liksom ha planlagt dette? Og ja, såklart godtar du en legeerklæring skrevet på dag 4, det er jo hele poenget med legeerklæring etter de 3 egenmeldingsdagene. Det er ikke spesielt snillt eller fleksibelt av deg, altså.
Og har du egentlig hatt barn med omgangssyke? Som du har dratt med deg i en bil, innpakket i håndklær og plastposer?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:20.