Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommer
Opprinnelig lagt inn av Billa, her.
Som arbeidsgiver er det viktigste for meg å behandle folk likt og forutsigbart.
Av den grunn håndheves reglene for velferdspermisjoner på samme måte for alle ansatte, slik at det ikke blir forskjellige dokumentasjonskrav for de som muligens utnytter systemene og de jeg med sikkerhet vet _ikke_ gjør det.
Jeg forundres over den enorme problematiseringen som gjøres over vanlige sykdommer, og at det nærmest er umulig å ta med seg barn med omgangssyke ut av huset i løpet av de 3 dagene man vitterlig kan være hjemme. Det er godt mulig at de som har svart i tråden ikke har en medforelder som også kan bidra, for i svarene som er gitt er det ikke noe sted tatt høyde for at det er to voksne som kan avhjelpe hverandre når barna er syke.
Jeg har ikke en medforelder, men jeg hadde vel fått noen til å hjelpe meg om det var nødvendig. Nå er jeg i den situasjonen at min arbeidsgiver ikke har krevd noen legeerklæring. Det har vel skjedd en gang at lillebror var syk mer enn 3 dager og da skrev jeg bare vanlig egenmelding på barns sykdom.
Men jeg tenker at dersom legen bare skriver en erklæring utenå ha sett barnet så er det jo egentlig bare tull med hele erklæringen.