|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommer
Jeg har veldig stor forståelse for at det kan være vanskelig når man er alene, men det blir enten alle eller ingen. Når ville noen som helst synes det er OK at ikke alle underlegges samme krav til dokumentasjon for egenmeldte fravær?
![]() |
#62 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommer
Poenget er vel kanskje at - det har de færreste, vel? Det er jo ikke noen nytt, dette regelverket, heller... |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Sviiisj!!
|
Og når det altså skjer så utrolig sjelden, hvorfor er det da et problem for arbeidsgivere å være fleksible i slike situasjoner?
![]() |
#64 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vel, mulig vi er forskjellige, men når det går svært smittsomme sykdommer i familien så kreves det ikke legelisens for å forstå at mer enn ett barn kan smittes. Jeg mener forsatt at 4 dager for å skaffe en legeerklæring er tilstrekkelig. Jeg har ikke sagt at jeg er hverken fleksibel eller grei, har jeg?
![]() |
#65 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerDu skrev at du godtar legeerklæring på dag 4, og det hørtes ut som at det var snillt ment.
![]() |
#66 |
Drømmer
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerJeg er veldig glad for at ingen av mine sjefer har krevd legeerklæring om jeg har vært borte mer enn 3 dager sammenhengende med sykt barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
Men blir det det da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Sviiisj!!
|
Ja, det er det jeg sier. Det er såklart opp til arbeidsgiver. Men de har altså lov til å tenke på samfunnet rundt seg, altså. På samme måte som arbeidstakere har lov til å tenke på hvorden måten de bruker slike systemer kan påvirke samfunnet også. Altså rent moralsk. Det er lov å ha litt moral, selv om man har et lovverk som støtter at man ikke er det.
![]() |
#69 |
Sviiisj!!
|
(Og det er vel lov for legen å ta turen ut på parkeringsplassen og se ungen også, hvis man skal tenke moral og smitte.
![]() |
#70 |
Tittel og tittel....
|
Nå skrev jeg vel ikke at det var vanskelig? Jeg har alltids noen som kan stille opp om jeg trenger det, men om mitt barn må til lege så får jeg det til selv altså
![]() |
#71 |
|
Samfunnet som helhet taper i hvert fall på at man drar med seg en skokk spysjuke unger på et legekontor hvor andre syke mennesker oppholder seg fordi arbeidsgiver er rigid og ikke har tillit til at ungene har spysjuke når foreldrene forteller det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerBilla.. Om man er to foreldre kan det tenkes at man av andre årsaker vil fordele omsorgsdagene på annen måte enn annenhver dag. I min jobb er det temmelig dumt både for ledelse og meg selv å ta enkeltdager innimellom fri. Det samme gjelder for mannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
Og det er forsåvidt greit nok. Men all den tid man krever at samfunnet, og i dette tilfellet jobben, betaler full lønn for at man tar seg den ekstra dagen fri synes _jeg_ det må være greit at man _kan_ bli avkrevd en form for bevis for at det faktisk eksisterer et sykt barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
Hvordan beviser man sykdom? |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Sviiisj!!
|
Men man har altså et veldig begrenset antall sykt-barn-dager, går man utover disse, får man vel ikke nødvendigvis flere dager selv med legeerklæring, med mindre barnet er kronisk sykt? Så misbrukspotensialet er jo veldig begrenset, sammenlignet med fordelene for arbeidsgiver med å ha arbeidende foreldre i arbeidsstokken (i den grad man ser de fordelene, da, hvilket man i mange situasjoner burde).
![]() |
#76 |
|
Det er vel sånne som meg de er ute etter da vet du |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
Men dette gjelder jo all sykemelding, ikke bare barns sykdom?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Sviiisj!!
|
Nemlig! Såklart de synes det er verd det da!
![]() |
#79 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
Aner ikke |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|