|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehageHvem er det som har sagt at de synes dette er helt OK oppførsel, Skremmern? Og det er stor avstand mellom "helt normalt/greit" og "sykelig, psykopatisk mangel på empati og respekt for levende dyr".
|
|
|
#2 |
|
Borte
|
Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehageJeg kan ikke helt se at noen syns dette er helt OK oppførsel, Skremmern. Det finnes mange ting imellom OK og "
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehage
Ja, helt klart, og jeg er ikke en av de som reagerer på den måten du beskriver. Men å ikke se forskjellen på en slik handling og f.eks. slakting og jakt, blir litt vel søkt i mine ører, og da tolker jeg absolutt forklaringene som unnskyldninger og forsøk på å rettferdiggjøre. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Borte
|
I dyrehager er det slett ikke uvanlig at mating av rovdyrene med andre døde dyr er et publikumshøydepunkt. Jeg har selv sett bøtter med blodige kaniner og andre smådyr er blitt brukt til mating i dyrehager til alles forlystelse. Jeg ser absolutt parallellen til slakting, jakt og mat. Historien blir kanskje ikke så sjokkerende og underholdende når man drar den parallellen, men den er der likevel.
|
|
|
#6 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehageOk, så i tillegg til å tro han er dyrepasser så er han vetrinær som vet hvordan man avliver dyr på en human måte? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
This is normal!
|
Jeg synes det er større dyreplageri å ha ville dyr (reptiler i dette tilfellet) innesperret år etter år i en dyrehage for at vi mennesker skal underholdes, enn det gutten gjorde.
|
|
|
|
#8 |
|
Ringskrømt
|
Jeg kjenner ikke til denne dyrehagen, men flere dyrehager har dyr som ikke ville klart seg ute i det fri. Jeg synes ikke dyrehager automatisk kvalifiserer til dyreplageri. Jeg synes handlingen er forferdelig, men så lærer jeg barna mine å respektere alt levdene. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Borte
|
Da håper jeg du velger et annet sted enn Australia.
|
|
|
#10 |
|
Ringskrømt
|
Litt usikker på hvor jeg skal dra. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehageHan respekterte da krokodillen? Altså, det er derfor jeg ikke klarer å tenke at han er besatt av demoner eller noe. Det hadde vært skrekkelig mye verre om han bare hadde drept smådyra, uten noen matnyttig grunn for det, men han matet faktisk en krokodille. Med det krokodiller spiser. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehageFortsatt enig med Nebbia og alfaCharlie. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehageJeg er enig i at gutten ikke virker som han hadde empati med disse dyrene, og ville gjette at det var interesse for krokodillen og ikke ønske om å være "snill" med den som var drivkraften. Jeg tror likevel ikke det trenger bety at han er empatiløs generelt, men det var kanskje ikke det du mente, Skremmern? Hvor mye empati barn har tror jeg er veldig individuelt; noen er naturlig sett veldig "bleeding heart" og føler med alt som lever, mens andre trenger i større grad å lære det, som man lærer andre typer oppførsel, og sikkert mye mer i forhold til dyr enn i forhold til andre mennesker.
|
|
|
#15 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehageaC kan neppe kalles noen autoritet på emnet, hun driver og fôrer insekter til store, hårete edderkopper ...
|
|
|
#20 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehageDet er så mye vi ikke vet rundt denne saken, slik at det blir vanskelig å komme med annet enn synsing. Vi vet jo ikke annet enn det som har blitt fremstilt i media, og det er kun med bakgrunn i dette at vi som deltar i denne tråden kommer med våre synspunkter. Dersom vi virkelig hadde visst alt, ville kanskje svarene vært annerledes...
|
|
![]() |
|
|