|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Moden
|
![]() Sv: I lys av en del andre tråderDette skrev du og da lurte jeg på om du mener alle ungdommer har sex fordi de har lyst på det.
Poenget mitt er at ungdom ikke er istand til å ta den avgjørelsen fordi de ikke har livserfaring nok til å se konsekvensene av sine egne handlinger.
![]() |
#82 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I lys av en del andre tråder
Ja, og jeg er ikke uenig i det. Men igjen, da har man sex for å oppnå noe annet et tilfredstillelse av egene seksuelle lyster. Feks sex for å bli akseptert, populær, følelse av å ikke være verdt mer o.l. Det vil jo da si at man bruker sex som en byttevare, og det blir igjen et overgrep. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Absolut ateist
|
Hva? For noe tull. For at det skal være et overgrep må det være en overgriper. Du mener vel ikke seriøst at h*n som har sex med en person som har sex for å føle seg verdt noe skal få en psykolog til å analysere hvorfor denne personen har sex? Jeg har hatt både ons´er og sexvenner og jeg kan ikke akkurat påstå at jeg har spurt dem om hvorfor de har et seksuelt behov. Er jeg da en mulig overgriper?
![]() |
#84 |
Muligens verdt å vente på
|
Jeg må bare
Det kan godt være det. Mange her inne forstår deg tydeligvis helt feil, ettersom du har fått "strutsestempelet". Jeg forstår deg helt feil. Du klarer kanskje ikke å forklare meg hva du mener?
Og her blir jeg bare... stum. Hvordan har du klart å dra dette ut av diskusjonene? Man kan anerkjenne ungdomskulturen som en realitet, uten å være enig. Som Kie sier - grøftefyll er aldri OK. Men jeg vil kunne være tilgjengelig om det skjer. Fyllesex som fjortenåring er heller ikke OK. Men dersom det skulle skje, vil jeg det skal være med kondom.
Og fra en annen planet - det er ikke greit å ha sex for ting. Var det et overraskende svar?
![]() |
#85 |
Men først, kaffe!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
weird
Poenget mitt er vel at mye rart kan se ut som kompissex på overflaten, uten at det er kun det.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
weird
Du beskriver så godt det jeg ville frem til om å anerkjenne virkeligheten uten å være enig i alt som gjøres.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Moden
|
Det er akkurat slike fremstillinger jeg har prøvd å sette ord på, det er nok sjeldent at ungdom har sex fordi de har lyst på det, men de er som du sier veldig flinke til å overbevise omgivelsene om at de vet hva de gjør og at det er av fri vilje. Jeg tror også at de i noen tilfeller tror på det selv...
![]() |
#91 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: I lys av en del andre tråderSjeldent? Jøss, du gir ikke de unge mye credit ser jeg.
![]() |
#93 |
Moden
|
Signerer deg igjen jeg gitt, du sier det veldig tydelig.
![]() |
#94 |
Moden
|
Jeg har sagt i et tidligere innlegg at de seksuelle driftene er en av de sterkeste driftene vi har, så at kroppen til ungdommen har lyst på utløsning har jeg ingen problemer med å se, men jeg mener allikevel at veldig mange unge har sex av helt andre grunner som feks, press, følelsen av å være den eneste som ikke har "gjort det", man er skikkelig forelsket og redd for at partneren skal slå opp hvis man ikke "gjør det", osv osv det finns mange former for press, press fra venner, kjæreste, media, moter, signaler som blir gitt overalt som er med på å prege ungdommene i sine valg, valg som vi foreldre skal veilede dem i, ikke villede
![]() |
#95 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: I lys av en del andre tråderJaggu har verden forandret seg på 15 år, for jeg er ikke bekjent med alt dette presset. Jeg nekter ikke for at det eksisterer, så absolutt ikke, men jeg har som sagt ikke opplevd det i mine vennegjenger, verken i Bergen eller på østlandet. Vi er nok de eneste i Norge.
![]() |
#96 |
Moden
|
Det har da ingenting med kreditt å gjøre, det har rett og slett å gjøre med uerfarenhet. Jeg har ikke noe problemer med å se at ungdommen selv tror de kan og vet alt om alt, men som voksen vet jeg at det ikke er tilfelle, jeg vet at rundt neste hjørnet kan det dukke opp ting som gjør at man endrer mening, retning i livet osv.
![]() |
#97 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: I lys av en del andre tråderJada, jeg hører du sier det. Jeg blir ikke lenger sjokkert, bare oppgitt. Helt utrolig.
![]() |
#98 |
Moden
|
Kanskje du har vært veldig heldig eller kanskje du rett og slett har glemt det, ikke vet jeg. Det jeg vet når man snakker om ungdom og ungdomskultur generelt er det viktig å ta med alle i beregningene sine,det at du ikke kjenner til min beskrivelse eller erfaring er ikke det samme som at den ikke finns
![]() |
#99 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: I lys av en del andre tråderJeg gir opp. Det er ikke verdt å kaste bort mer tid på deg. Vær så god, neste!
![]() |
#100 |
er grønn og fin.
|
Her er jeg faktisk enig med deg.
![]() |
|
|