|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Når lot dere barnet få sitte forovervendt? | |||
| Så snart h*n vokste ut av babysetet |
|
32 | 16,67% |
| Da h*n ble 2 år |
|
37 | 19,27% |
| Da h*n ble 3 år |
|
62 | 32,29% |
| Da h*n ble 4 år |
|
61 | 31,77% |
| Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
saftig
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?
Det har det, men siden når? Enkelte her har ganske voksne barn. Dessuten har det blitt et mye større fokus på dette nå enn før, selv om det har vært anbefalt fra TT. Jeg søkte for eksempel informasjon selv, jeg fikk verken brosjyrer eller opplysninger eller noe som helst fra helsestasjon og sykehus. Noe jeg regner med er mer vanlig nå?
|
|
|
#2 |
|
By the Sea
|
Trangt er når man ikke får plass, rett og slett... Hodet går over kanten bak, knærne begynner å nærme seg ørene og beltet er for kort.
|
|
|
#3 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Overser du svaret mitt, safran?
|
|
|
#4 |
|
Møllspist fletthurpe
|
det er greit nok, men det har ikke vært samme fokus på dette i mange år egentlig. HVis jeg hadde fått den infoen i 2003 som jeg har fått nå så ville jeg aldri snudd min datter så tidlig. Fikk til og med ambefalt bag med nett da hun ble født. For barna skulle ikke sitte i bilstolene vettu..
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Jeg har en gutt på seks og et halvt, og informasjonen om at bakovervendt sete er best også etter babystadiet er ikke ny for meg. Har ikke opplevd det som om dette er noe nytt akkurat de siste årene, og da vi skulle ut og kjøpe nytt sete etter det første babysetet, var et sete som kunne brukes bakovervendt lenge det vi så etter. Men jeg er helt enig i at informasjonen i barneutstyrsbutikker ikke er noe å basere seg på, de selger forovervendte seter til ni måneder gamle babyer i bøtter og spann. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
mm samme her...
Sist redigert av Honda : 24-06-08 kl 21:54. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vet ikke hvor du bor, men her jeg bor ser jeg nesten ikke unger som sitter bakovervendt etter to-årsalder. Og det er faktisk noe jeg har sett etter spesifikt. Ingen av mine venner har hatt bakovervendte seter til ungene etter første sete, dvs etter ett års alder. Og jeg har min helt klare teori på hvorfor:
|
|
|
|
#8 |
|
Har fått viljen sin
|
Kanskje vi får prøve deres en gang vi møtes? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
HATER Bergen by
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?I 1 1/2 - 2 år. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
tankefull
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Eldste satt bakovervendt til han var 3 år og 2 mnd gammel. Da ble han for tung for setet sitt, og vi var desverre ikke klar over at det fantes seter som går til 25 kg bakovervendt i baksetet. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
By the Sea
|
Det visste ikke jeg. Selv kastet jeg opp på hver eneste langtur i barndommen og er fortsatt bilsyk i en alder av 37 år...
Jeg skjønte irånien, Ariel!
|
|
|
#12 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Mamma Rosa:
|
|
|
|
#13 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Som alltid, en aktuell diskusjon. Jeg har et vennepar som snudde da barnet var 1,5, fordi hun "nektet å sitte bakovervendt lenger". Ikke bilsyk, ikke plassmangel, hun bare ville ikke. Jeg nevnte det så vidt forleden til en annen venninne som jobber på legevakten, og hun fortalte om en 2,5-åring som kom inn dit i helgen, og som døde av whiplash. H*n satt forovervendt, og hadde levd hvis h*n hadde sittet andre veien, sa legen.
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 24-06-08 kl 20:44. Årsak: feil år |
|
|
|
|
|
#14 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?
Det er jo flere seter som går til 25 kg. bakovervendt (er jo lenge til han kommer dit antar jeg), og som også er lange i ryggen. Britax Secura, TWE og nye Multi-Tech er lange i ryggen, Brio Zento også.
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Jeg har spurt i 2 butikker. De er fullstendig useless. Hvis jeg hadde kunnet så lite om en så viktig del av jobben min, hadde jeg vært flau.
|
|
|
#17 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?
Ja, det er skummelt lite kunnskap blant de som selger utstyret.
|
|
|
#18 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Vi har ikke snudd enda, men kommer til å gjøre det til vinteren, da er Hannah 3,5 år - og hun er stor for alderen.
|
|
|
#19 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Sønnen min er tre år, og sitter bakovervendt. Jeg har ikke tenkt å snu ennå, han sitter fint og klager ikke. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Jeg spår inn i fremtiden og er rimelig sikker på at min sønn kommer til å sitte bakovervendt til han er 5-6 år(han blir 3 i august).
|
![]() |
|
|