Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Syvåring brøt seg inn i dyrehage

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-08, 14:36   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehage

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Er det fordi det ikke var meningen at disse dyrene skulle bli drept at handlingen er så mye mer avskylig enn alle dyrene som hver dag må bøte med livet for at vi skal få kjøtt? Enn alle dyrene som må bøte med livet for at denne krokodillen skal få mat hver dag? I disse tider er halve befolkningen ute og skyter alt fra små fugl til store elger - for moro skyld, mens resten av befolkningen forferdes over dette.

Det som er spesielt med denne saken er settingen og guttens alder. Handlingen, eller tilsvarende handlinger, finner sted utallige ganger hver eneste dag. Klarer jeg å la meg forferde over denne spesielle matingen? Nei, ikke i det hele tatt.

Det er greit at oppførselen hans ikke er noe å applaudere, men dimensjonene saken har fått er mildt sagt latterlige.

Jeg forstår meg ikke på den type tankegang i det hele tatt. Virkelig ikke. Så fordi jakt er tillatt så er det ikke så farlig at en syvåring tar livet av alle disse dyrene?

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du sammenligner dette med slakterier? Hvor er sammenhengen? Og jakt? Jeg skulle likt å se, nei, jeg skulle ikke det, men jeg tror noen må ha et ganske forstyrret bilde av virkeligheten hvis de tror kuer, griser, elg, hjort o.l. kan få dø av alderdom uten at det vil få store konsekvenser. Så hvorfor sammenligne? Denne handlingen, det denne gutten har gjort er helt forferdelig, og jeg skjønner så altfor godt at folk reagerer med avsky. Dyra han pinte og drepte hadde det nok mye verre enn de som ble kastet levende over, (med mindre de ble skadet under fallet, fikk ikke med meg antall meter), men jeg er sikker på at dyr kjenner frykt.

Men Nebbia, ta og lim inn noen biler av dyr som slaktes så skal jeg bli forferdet over det også.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.