Sv: Lærer "mobbet" på facebook
Opprinnelig lagt inn av Pusurkine, her.
Men skal man først henge ut noen, må man da i såfall henge ut de som ikke tar tak i problemene, altså skoleledelsen, ikke en enkelt lærer. Og man bør ta det i et medium hvor vedkommende kan svare for seg, som f.eks i en avis.
En lærer kan aldri svare fullt ut for seg. Han/hun har taushetsplikt og kan alltid bare svare generelt, ikke fortelle noe om konflikter med enkeltelever f.eks.
Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.
Jeg har elever som dersom de var litt eldre helt klart kunne finne på å lage en nettside for å henge ut meg. Det betyr ikke nødvendigvis at jeg er en dårlig lærer, men jeg har elever som kaller meg det utroligste når jeg er nødt til å sette grenser for dem...
.
Jeg har ikke slike elever nå for tiden, men jeg er glad facebook ikke fantes da jeg jobbet i en viss ungdomsskoleklasse for ca 10 år siden. 
Opprinnelig lagt inn av apan, her.
Jeg er ikke spesielt overrasket over at det er lagd en sånn side, og formuleringene kunne vært adskillig saftigere hvis de først skulle ta i (en kollega av meg ble truet på livet med en feiekost igår), men jeg er fantastisk overrasket over at noen voksne mennesker her inne synes dette er en lur måte å reagere på.
På en måte ja, men samtidig ikke. Og da snakker jeg ikke om enkeltpersoner her inne, men det finnes mange merkelige foreldre out there.
Opprinnelig lagt inn av 007, her.
Hadde det vært meg hadde jeg anmeldt eleven.
Jeg også. Om ikke annet så for å vise eleven hva som skjer når man henger ut enkeltpersoner på nett. Det er en kriminell handling og hvis ikke foreldrene evner å få barna sine til å forstå det, skulle det vært meg en sann fornøyelse å få onkel politi til å ringe på døren. 
|