Sv: Lærer "mobbet" på facebook
Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.
Om man er misfornøyd med en person, så lager man da ikke en hatgruppe på nett vel... Det er å dra ting altfor langt, og skikkelig lavmål.
Enn om vi voksne skulle gått ut og laget en hatside mot sjefene våre, så snart det var misnøye av noe slag? Da hadde vi neppe hatt jobb stort lengre...
Nå er det godt mulig at denne læreren er en drittsekk, men det kan like gjerne være at det kun er noen få elever som har kommet i konflikt med han, og dermed laget denne siden, hvorpå flere henger seg på, fordi at det er kult å mobbe litt på nett. Og tenk da p hva dette gjør med han som både lærer og person...
Det er nå jeg kjenner at jeg blir litt oppgitt. Har du SETT hva som finnes på Facebook? De færreste lager hat-grupper mot sjefene sine, men det er utrolig mye annet negativt der! Og det er ikke bare ungdom som står bak. Noen av de verste sidene jeg har vært inne på har vært produsert av godt voksne mennesker. Dette er ofte sider som har en kamp-sak, og hvor man forener seg i kampen for eller mot, og med stor intensitet går løs på sine "motstandere". Oftest uten at motstanderen vet at han eller hun er gjort til motstander.
Dette skjer hele tiden, og er ikke bare et skole-fenomen. Det betyr ikke at det er greit, selvsagt. Men jeg tror at de fleste av oss heller bør prøve å lære hvordan vi skal håndtere det som kommer på Facebook, enn å innbille oss at vi kan frelse verden og få alle til å være snille mot hverandre.
|