Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-07, 12:02   #11
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Det blir nok litt feil å stemple alle innen en klasse.
Jeg var på språkreise i England for 20 år siden og kosten var både og egentlig.
Frokosten var toast av hvitt brød og pålegg. Lunsjen var igjen det hvite brødet med masse smør, men salatblad fikk vi på hver dag. Men fikk også med en liten pose potetgull eller ostepop og en brusboks.
Men middagen bestod IKKE av fritert mat, det tror jeg ikke vi fikk en eneste gang i løpet av de 3 ukene jeg var der. Det var kjøtt eller fisk med grønnsaker.
Og dette var lavere middelklasse vil jeg tro.
Kveldsmat spiste vi aldri der, for vi var stort sett alltid ute på kvelden og da spiste vi gjerne litt ute, om vi orket noe etter middagen.

Vi nordmenn sitter nok litt i glasshus når vi kaster stein med tanke på andre land sine matvaner.
En svett matpake er vel ikke akkurat noe å skryte av, for det er det vi kan tilby våre skolebarn. Pålegg på skolematen blir litt begrenset siden maten oppevares i romtemperatur. Jeg har en sønn som er glad i hvitost, men aldri i verden om han vil ha det på matpakka. Noe jeg har stor forståelse for, for hvem er vel glad i svett hvitost?
Men heller en svett matpakke en all den frirterte maten ja.

Det ble skrevet tidligere i tråden om at Jamie latteliggjør foreldrene litt, og det er jeg enig i. Og med det som utgangspunkt tror jeg mange foreldre setter seg litt på bakbeia selv om de ser at ideen hans ikke er så dum.
Å saboterer blir litt hevnen er søt, selv om det dessverre går utover barna.
Men en helt naturlig reaksjon, og vi ville hatt akkurat den same om noen hadde kommet hit og latteliggjort vår matpakke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01.