Sv: En god grunn til å avskaffe dødsstraff (Dagbladet)
Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.
Du går glipp av mye 
Og bare for å avslutte diskusjoen fra min side med denne:
“It’s (it = kidnapping) really grown as a cottage industry,” says Triple Canopy’s Van Arsdale. “It used to be just Colombia, but now it could happen on any continent, and not just for political purposes but for profit.”
Den er hentet fra Forbes liste over mest farlige steder å dra i 2007. De har vurdert de 13 mest farlige. Colombia er IKKE på lista, Pakistan og Haiti er....
Og hvis du føler for åoppdatere deg på hvor du ikke bør dra, her kan du lese mer om det. Colombia et garantert me i boka, men ikke på topp, som du vil ha det til. Verken Pakistan eller Haiti er land i afrika, eller i krig....
http://www.forbes.com/travel/2007/01...tinations.html
Jeg tror ikke jeg er den rette du bør anmode om å lese oppdateringer på hvor man bør reise/ikke bør reise. Jeg er RIMELIG over gjennomsnittet oppdatert på akkurat det området.
Jeg gjør oppmerksom på at Forbes er et amerikansk magasin som omhandler mye amerikansk økonomi og forretningsliv, og at jeg heller følger oppdateringer, advarsler gitt av myndighethetene/myndige organ når jeg velger hvor jeg skal reise, samt forholder meg til egen kunnskap og egenopplevd erfaring om emnet. (Forøvrig lager Forbes også lister over verdens rikeste tenåringer, liste over rikeste amerikanere, liste over beste firma å jobbe for osv. osv.)
...og so what, Valentina, at Haiti og Pakistan ikke er i Afrika eller er land i krig? Jeg forstår virkelig ikke hva du vil frem til jeg?