Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MEN
Opprinnelig lagt inn av kie, her.
Jeg tror man kan ha litt å hente på en bevisstgjøring blant de foreldre i dag deler ansvaret for barna med. Altså deler i den forstand at de er involvert i forhold til helse, undervisning osv. De har jo også litt å si for definisjonen av kravene og hva som skal til for å være god nok som mor/forelder og dermed også i forhold til hva man strekker seg etter.
Når man da har en situasjon der flere mødre sier at de opplever at de blir forstrukket i livet sitt så må man kanskje se på ting i en litt videre forstand enn kun kvinnens valg. Eller i alle fall ha litt nysgjerrighet i forhold til hvorfor såpass mange i samme livssituasjon forteller det samme og hvordan man kan endre det. Jeg tror i alle fall det ville ha løftet debatten opp fra synsenivå og kanskje gjort den mer konstruktiv, men det er mulig jeg tar feil. 
God ide! Jeg er enig med deg i at det ville være konstruktivt å se det på systemnivå. Samtidig er jeg litt illusjonsberøvet, og tenker at jeg mener å ha opplevd at slike debatter er blir kneblet i starten ved at noen har hevdet at kvinnene kan takke seg selv og at de er kravstore og aldri blir fornøyd og er humørsyke og sånn. Jeg minner om http://www.aftenposten.no/meninger/k...cle1495050.ece
Men det kan godt hende at jeg bare er en sur gammel hurpe, altså. 
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|