Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-15, 13:03   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

De eneste jeg kan huske har brukt ordene sinnafeminister og som hardnakket påstår at det er det folk tar avstand fra, er HV og Pøblis og noen, tror jeg. De fleste av de som sier at de ikke vil stille seg bak en -isme-fane har IKKE sagt at det er sinnafeministene de ikke vil assosieres med. Noen liker ikke å hoppe opp i en boks der noen andre iherdig prøver å sette rammene for hva boksen er og skal være. Noen syns begrepet fokuserer for utelukkende på kvinners rettigheter og at gutter og menns rett til likeverd blir sett mer på som en hyggelig bonus. Jeg syns det er ganske forståelige argumenter.

Og det må være møkk irriterende å bli utsatt for den stråmannsargumentasjonen mange driver med her.

FYI så er det flere på de første sidene som nevner akkurat sinnafeminisme som årsak til sin avstandtagen. Jeg dikter virkelig ikke opp argumenter.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:07.