Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva tenker dere om rusmisbrukere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-08, 19:38   #11
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tenker dere om rusmisbrukere?

Jeg vil bare starte med å si at jeg ikke har finlest og analysert hele tråden her før jeg svarer. Men jeg har fått med meg det viktigste tror jeg.

Selv tror jeg at mitt syn på rusmisbrukere forandret seg da min kusine ble offer for rusavhengighet.

Det er alltid en historie bak. Det er utrolig viktig å ikke glemme!

Jeg skal ikke ta hele den hstorien, den er lang og kronglete. Poenget er at hun har hatt det tøffere enn noen forstår, og familien rundt legger skylden på henne i stedet for å legge skylden på han som faktisk ødela henne allerede som barn.... Han lever fortsatt sitt liv uten at noen hever så mye som et øyenbryn i hans retning. I mens lever hun som et dyr, uten et hjem og uten mulighet for å klare å ta vare på seg selv så lenge ingen virkelig tar tak i den tragiske historien hennes. Hele hennes liv er ødelagt pga en mann...

En slik historie tror jeg forfølger mange. De knytter seg til mennesker som allerede er i miljøet. De er sultne på anerkjennelse fra andre, og får det ingen andre steder enn hos dem. Dermed er veien til rus enda kortere enn den trengte å være i utgangspunktet.

Det er kanskje ikke alle som har denne historien, det er jeg klar over. Men jeg tror det er viktig å ikke glemme mennesket bak rusen uansett..

Ellers er jeg for tvangsinnleggelse, og over tid.... Denne jenta jeg forteller om har blitt tvangsinnlagt flere ganger, men hva hjelper det når hun etter to dager blir sluppet ut igjen fordi hun ikke kan holdes der lenger og heller ikke vil være der frivillig utover de timene hun er tvunget? Da begynner jeg ærlig talt å lure på hvor lite et menneskeliv er verdt, når de ikke kan hjelpe henne mer enn det de har gjort..

Nå ble dette kanskje mer personlig enn det jeg hadde tenkt meg i utgangspunktet, så ikke quote vær så snill. Mulig jeg fjerner litt av innlegget om en stund...

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
rusmisbrukere

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:33.