Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MEN
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Evt at dere har barnehagepersonale og en foreldregruppe som er bevisst.
Vi har heller ikke opplevd forskjellsbehandling i barnehagen, men har opplevd det noen ganger i andre sammenhenger. For eksempel ved at det er jeg som blir spurt om kakebaking. 
Jepp. Jeg tror du har rett. Det handler om holdninger og bevissthet. Kanskje har jeg også merket det mer siden jeg har barn det også har vært en del med. (Årene før autismediagnosen var ... eh interessante.)
Jeg tror man kan ha litt å hente på en bevisstgjøring blant de foreldre i dag deler ansvaret for barna med. Altså deler i den forstand at de er involvert i forhold til helse, undervisning osv. De har jo også litt å si for definisjonen av kravene og hva som skal til for å være god nok som mor/forelder og dermed også i forhold til hva man strekker seg etter.
Når man da har en situasjon der flere mødre sier at de opplever at de blir forstrukket i livet sitt så må man kanskje se på ting i en litt videre forstand enn kun kvinnens valg. Eller i alle fall ha litt nysgjerrighet i forhold til hvorfor såpass mange i samme livssituasjon forteller det samme og hvordan man kan endre det. Jeg tror i alle fall det ville ha løftet debatten opp fra synsenivå og kanskje gjort den mer konstruktiv, men det er mulig jeg tar feil. 
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
|