Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ulltveit-Moe og fleksibel permisjonstid

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-07, 17:04   #24
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltveit-Moe og fleksibel permisjonstid

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, det kan jo være en konsekvens. Men sånn er det jo med alle valg i livet, jeg kan ikke skjønne at det å få barn er liksom noe man har rett til, selv om man ikke vil gjøre endringer i livet ellers. Når vi valgte å få barn var det fordi vi var på et sted i livet det passet, hvor vi begge var så fleksible at vi ville kunne ta ut permisjon, i tillegg til å være veldig tilgjengelig de første årene. Hadde vi begge f. eks. hatt en jobb hvor vi reiste mye og ikke ønsket å gi opp dette på noe som helst vis, så hadde vi nok utsatt det å få barn. Jeg valgte faktisk å slutte i jopbben min, fordi jeg ikke så den som spesielt forenlig med det å få barn.

For all del. Alle bør ta en vurdering om når og om man skal få barn. Jeg bare liker ikke helt at man antyder det på vegne av andre man ikke kjenner.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick

Er man student finnes det barnehageplasser til barn under ett år, og som jeg fant ut i løpet av denne tråden, så fines det kommunale plasser også. Når målet om full barnehagedekning er oppnådd, vil det vel være lettere for de små å få disse plassene også.

Ja, jeg er enig med henne i at slik det er i dag så må man betale seg ut. Jeg personlig er i mot at man skal gjøre det, fordi jeg syns det er viktigere at foreldrene faktisk er sammen med barnet sitt i permisjonstiden, enn at de skal kunne hoppe tilbake i karrieren én måned tidligere.

Som sagt enig i mange av problemstillingene hun legger fram, men jeg mener løsningen må i stor del være at far kommer mer på banen.

For det første er det ikke nødvendigvis bare snakk om den ene måneden. Det er veldig vanskelig å få plass til et oktoberbarn overhodet, fordi de fleste barnehager ikke
a) tar inn dette barnet i august, fordi det er for lite eller
b) tar inn særlig mange barn i løpet av året.

Og spørsmålet mitt rundt studenter var bare om det var OK for studentforeldre å levere en 8-mnd gammel baby i barnehagen, men ikke for hr. og fru Karriere.

Ja, forhåpentligvis blir det lettere når det blir full barnehagedekning og man kan velge litt selv. Da vil kanskje flere barnehager sette fleksibilitet på dagsorden, både mht. åpningstider og starttidspunkt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.