Sv: Politisk korrekt FP?
Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.
Det er jeg helt enig i. Problemet (eller utfordringen, for å være PK), er at det fort kan bli en stressfaktor hvis man ikke føler at man strekker til. Jeg er enig med den som sa at opplysning og kunnskap gjør at jeg gjerne vil strekke meg og gjøre ting bedre. I det øyeblikket det går på bekostning av mine normalt senkede skuldre, mitt gode humør og passe gode følelse av å lykkes som mor, så blir det slitsomt. Strekke seg, ja absolutt, men balanse, balanse og atter balanse. Og senkede skuldre. Og jeg synes vel ett og annet innlegg jeg har lest opp gjennom tidene bærer preg av både ubalanse, stive skuldre og høy stressfaktor.
Ja, det er vel der jeg er litt. Og da ligger jo i grunn problemet hos meg. For når jeg tilbringer tid med RL-folk/venner, som ikke er på noe forum, så er jo jeg den som kanskje kan virke PK i enkelte tilfeller tror jeg. 
Men jeg føler at jeg her på FP til tider ligger helt i bakleksa, og jeg kjenner at det stresser meg fordi jeg føler at jeg ikke da er en bra nok mor. Jeg er nok ikke flink nok til å gi faen og si enda.
Jeg vil jo så klart det beste for mitt barn jeg og. Men må det da innebære grøt med olje feks? Hva om jeg ikke gjør det? Bryr jeg meg nok da? Folk som ikke er på forum har jo kanskje feks bare helsesøster å forholde seg til. Og vi vet jo at de nok gir litt andre råd enn mange her på FP gjør.
Jeg kjenner heller ikke Vimsen untatt at hun er kjent for meg fra nettlivet her. Mulig hun synes det er ok med dillerier og det at hun har pms. For meg er det et snev av latterliggjøring, både av tema og tråd. Jeg kjenner at en del av meg også undrer seg litt om hvordan tråden her ville ha blitt om noen "ferskinger" hadde startet den, og ikke en forholdsvis kjent FP-profil.