Sv: Dødsulykker
Å utsette oppkjøring for gutter tror jeg vil ha null påvirkning. De som kjører som svin og utsetter seg og andre for livsfarlige situasjoner, vil gjøre det om de er 18 eller om de er 25. De er udødelige, og ulykker skjer jo selvfølgelig ikke dem, for de kan jo kjøre bil...
Jeg tror det må kraftigere lut til. De må på en eller annen måte få det banket inn at de faktisk ikke er udødelige, og at de er like uerfarne på veien som alle andre nybakte sjåfører.
Men hvordan, det aner jeg ikke...
En ting som går igjen endel ganger, er at det er biler med masse krefter i. Hadde det vært mulig, så kunne et forbud mot de verste bilene kanskje hjulpet litt, men jeg kan liksom ikke se for meg hvordan et slikt forbud skulle håndheves.
Og de som har eldre biler uten for mye power, de trimmer jo så det blir mye, og det vises jo ikke på bilen...
Sant å si så tror jeg dette er et tema som man aldri vil få kontroll over. Dessverre. Man ser jo at det å vise frem bilder ikke duger, og ja... For igjen: slikt skjer jo ikke meg, jeg er jo udødelig...
|